Interviuri

„Despre timp, eficiență și eficacitate” un interviu la țintă cu Remus Bălan

 

Suntem încântați să îl avem alături de noi pe Remus Bălan – Consultant Business, Trainer certificat SELLification, Coach, Speaker, Antreprenor și Creator de conținut foarte util în managementul timpului și al performanței (mai ales acum în epoca vitezei) și nu în ultimul rând în domeniul vânzărilor.

Dragă Remus, bine ai venit! Ne bucurăm că ai acceptat invitația noastră de a împărtăși informații din experiența pe care ai acumulat-o. Acestea ne pot ajuta să ne trăim viața cât mai eficient. Așadar, Remus:

Elisei: Ce anume te-a determinat să te îndrepți spre domeniul managementului timpului și al performanței?

Remus: Conștientizarea că, deși consum foarte mult timp, nu reușesc să obțin performanța dorită, iar acest lucru îmi afectează viața profesională, dar mai ales pe cea personală.

Era anul 2000, o zi de toamnă, ora 22:10, la serviciu… Mi se împăienjeniseră ochii și privirea mi s-a mutat de la ecranul laptopului pe fotografia fiului meu, care avea mai puțin de 1 an, aflată câțiva centimetri mai departe pe biroul de la serviciu. Am avut o revelație! A fost ca o lovitură de par în cap. M-am întrebat: „ce fac eu aici, în fiecare zi, până la ore târzii, în timp ce copilul meu crește fără mine?!?”

În momentul următor am închis computerul, am strâns dosarele și caietul de lucru, am plecat acasă și am decis ca în fiecare zi să termin serviciul cândva între 17:30 și 18:30. Am avut nevoie de aproape 6 luni să realizez acest obiectiv. Și am reușit, nu pentru că munceam mai puțin, ci pentru că îmi investeam timpul în mod mai inteligent.

Elisei: Foarte interesantă poveste. Tocmai pentru că vorbeai despre trecut, dacă ar fi să dai ceasul înapoi cu câțiva ani buni, care a fost cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat la început?

Remus: Ani la rând – și nu puțini la număr – m-am luptat cu timpul, l-am tratat ca pe un dușman. Mă luptam cu el și mă miram că nu îmi oferă oportunități, însă lupta cu timpul nu poate fi câștigată, el iese învingător de fiecare dată.

Abia după întâmplarea povestită mai devreme, am dat piept cu adevăratele provocări legate de gestionarea timpului, pentru că devenisem conștient de ce mi se întâmpla. Obișnuiam să fac o mulțime de activități, așa cum face orice om care dorește să își construiască o viață bună. Dar parcă niciodată nu aveam suficient timp să fac tot ce doream. Eram pur și simplu îngropat în proiecte, sarcini de serviciu și responsabilități personale. În ciuda eforturilor depuse, tot nu aveam timp pentru mine, nu avem timp pentru familia mea, pentru prietenii mei.

La început am aplicat cu strictețe toate regulile de Time Management, exact așa cum le citeam sau mi le predau specialiștii vremurilor. Însă oricât mă străduiam, situația nu se îmbunătățea, ba, aș putea spune, chiar se agrava. Era clar că nu puteam continua așa, trebuia să fac ceva. Ceva diferit.

Prin urmare am aplicat metoda gândirii pe dos și am încălcat toate regulile învățate, le-am selectat, le-am adaptat, le-am sucit şi răsucit, le-am combinat şi le-am testat până am reuşit să înţeleg cum stă treaba cu Măria Sa Timpul. Esența pe care am „stors-o” în acești ani am pus-o într-o carte pe care urmează să o lansez anul acesta.

Elisei: Dacă ar fi să te gândești, care crezi că a fost elementul cel mai important care ți-a dat putere să continui în această direcție?

Remus: Răspunsul la această întrebare este legat de cel de la prima: dorința arzătoare  sau „focul alb”, cum îl numește Napoleon Hill, de a fi un model pentru fiul meu, de a avea timp pentru mine și ai mei, fără să îmi afecteze performanțele profesionale.

Ulterior, s-a adăugat dorința de a împărtăși cât mai multor oameni că timpul înseamnă viață și că modul în care ne petrecem acum timpul determină dacă avem sau nu bunăstare în viață. Aceasta a devenit, de fapt, scopul vieții mele.

Seneca spunea: Dacă lipsește ținta, viața este o rătăcire. Vezi tu, fără un scop trăim o viață lipsită de Semnificație. Faptul că tot ceea ce fac este aliniat cu scopul meu și cu valorile mele, este ceea ce îmi dă puterea să continui, dă o semnificație vieții mele.

Întotdeauna am considerat că succesul se măsoară prin valoarea pe care o laşi în urma ta. De aceea eu vreau să contribui la îmbunătățirea vieților oamenilor din comunitățile în care trăiesc. Iar ei, la rândul lor, să contribuie la îmbunătățirea vieților altor oameni. Care la rândul lor să facă același lucru în comunitățile lor.

Elisei: Dacă ar fi să dezvolți, ce înseamnă timpul pentru tine, cum îl definești?

Remus: Putem filozofa mult pe tema timpului sau putem discuta matematic despre el. Pentru mine, însă, definiția este simplă, așa cum am spus mai sus: timpul este viață. Când am început să privesc timpul din această perspectivă, am înțeles cum pot să îmi fac viața frumoasă, am început să îmi respect timpul, să îi dau cu adevărat valoarea pe care o merită.

Timpul are 4 mari caracteristici, pe care, dacă le înțelegem și le integrăm în fiecare celulă din corp, ne ajută să îl prețuim așa cum ne prețuim viața:

  1. Indispensabil – absolut tot ce facem în viață, necesită timp;
  2. Neelastic – nu îl putem întinde, o oră este o oră, un minut este un minut (chiar dacă percepția ne înșală de multe ori);
  3. De neînlocuit – nu există substitut pentru timp;
  4. Ireversibil (eu mai spun Perisabil) – când a trecut, a trecut pentru totdeauna, nu avem cum să îl recuperăm.

Dacă pe vremuri mă luptam cu el, acum timpul meu îmi este cel mai bun prieten, pentru că Timpul este Viață.

Elisei: Dacă ar fi să mergem puțin mai departe, care consideri că este următoarea resursă ca importanță după timp?

Remus: Energia. Fără energie, viețile noastre se dezechilibrează, nu avem cum să fim performanți. Eu asociez energia cu atenția. Consider că atenția este instrumentul numărul 1 în Time Management și performanță. Acolo unde îți îndrepți, concentrezi și păstrezi atenția, se duce energia ta.

De aceea este nevoie să fii atent la acțiunile tale, la corpul tău și la oamenii cu care relaționezi. Activitățile pe care le faci te storc de energie sau îți dau energie? Ce faci să te încarci și să îți optimizezi consumul de energie? În ce stare de funcționare este corpul tău? Cum îl întreții, cum îl revigorezi? Dar oamenii cu care îți petreci timpul îți dau energie sau sunt vampiri energetici? Te ajută să crești sau sunt apocaliptici?

Avem tendința de a ne concentra atenția și energia pe activități care nu aduc valoare mare vieților noastre. În timp, devenim tot mai buni la asta. Chiar spun în traininguri că cel mai păgubos lucru este să devenim foarte buni fix la ce nu trebuie.

Vestea bună este că, deși timpul tău este limitat, energie există din belșug. Ea poate fi regenerată după ce ai consumat-o. Totul se reduce la a deveni eficace, la a ne alege cu grijă prioritățile, a decide să ne concentrăm atenția și energia către ceea ce ne ajută să ne atingem scopurile. Astfel vom deveni eficienți, performanți.

Elisei: Îți adresez acum o întrebare conexă managementului timpului: din punctul tău de vedere, care este diferența dintre eficiență și eficacitate?

Remus: Eficiența și eficacitatea sunt sinonime în limba română. Ceea ce, de multe ori, creează confuzie când vine vorba despre acești doi termeni. Dau adesea exemplul cărții lui Stephen Covey, The 7 Habits Of Highly Effective People, care a fost tradusă greșit prima dată: Cele 7 obiceiuri ale oamenilor foarte EFICIENȚI. Însă Covey se referă la EFICACITATE și mă bucur că ultimele ediții au numele corect.

În limba engleză, termenii au înțelesuri diferite. Eficacitate înseamnă să faci ceea ce trebuie pentru a-ți atinge scopurile, în timp ce Eficiență înseamnă să faci lucrurile în felul în care trebuie, cu consum optim de resurse. Tot din cauza acestei confuzii între termeni, cei mai mulți oameni cred că Time Managementul este despre eficiență. Dar nu este așa, Time Managementul este, în primul rând despre eficacitate și după aceea despre eficiență.

Elisei: Cum poate un vânzător să aibă un bun management al eficienței?

Remus: Să facă, în primul rând, un bun management al priorităților. Cu alte cuvinte, ca să fac o legătură cu ce am spus mai devreme, să fie eficace înainte de a fi eficienți. Să identifice care sunt acele activități care produc rezultate măsurabile foarte bune, în mod continuu.

Adesea facem vânzări „după ureche”, „furăm meserie” în loc să studiem cum se fac corect și să aplicăm consecvent tehnicile de vânzare.

Concret, le recomand să înceapă cu pregătirea. Să învețe, să investească continuu în dezvoltarea lor: să citească, să participe la traininguri, să îi urmărească pe cei care au performanțe bune în domeniu. Apoi să extragă cele mai importante lecții din ceea ce au aflat și să aplice. Să evalueze rezultatele și să rafineze acțiunile pentru a-și îmbunătăți rezultatele.

Consider că este foarte important să își cunoască marfa (produse și/sau servicii) și ce face aceasta pentru clienți. Se știe că oamenii nu cumpără marfa, ci beneficiile pe care aceasta le aduce. Apoi să facă prospectare, să înțeleagă cine le sunt clienții, ce nevoi, dorințe au aceștia și cum ceea ce vând ei le pot satisface. Să înțeleagă unde îi găsesc pe acești clienți și ce comportamente de cumpărare au.

Să măsoare tot timpul rezultatele și nu mă refer doar la cifrele de vânzări. Mă refer la numărul de prospecți pe care îi introduc în funnelul de vânzări, la rata de conversie, la numărul mediu de comenzi și la valoarea medie a acestora, la ce conțin și ce nu conțin comenzile, la marje etc.

Să măsoare timpul alocat fiecărui tip de client versus rezultatele pe care le obțin de la fiecare.

Să creeze și să dezvolte relații puternice cu clienții, să facă un schimb continuu de informații cu aceștia, să fie empatici, dar să își amintească continuu că meseria lor este de vânzător și rolul lor este să vândă.

Sunt atât de multe lucruri pe care le-aș putea pune în acest răspuns, încât l-aș transforma într-un curs de vânzări.

Susțin ceea ce a spus Tom Hopkins: Cei mai buni vânzători se diferenţiază de cei mediocri prin simplul fapt că fac extrem de bine lucrurile simple, dar fundamentale.

Aaa, și încă ceva, era să uit: să își iubească clienții! Am scris un articol pe această temă chiar în Sales Magazine.

Elisei: Că tot discutam despre eficiența oamenilor de vânzări, ce unelte (tool-uri) utile recomanzi pentru sporirea performanței oamenilor de vânzări?

Remus: De departe, cel mai bun instrument este ÎNTREBAREA. Când înveți să adresezi întrebările corecte, în modul corect, îți schimbi performanțele în bine, în mai bine. Semnul de întrebare este bagheta magică a vânzătorului.

Cui adresezi întrebările? În primul rând ție, ca vânzător. Îți prezint 5 întrebări care au legătură atât cu gestionarea timpului cât și cu vânzările:

  1. Ceea ce fac acum, mă ajută să îmi ating obiectivele?
  2. Ce din ce fac bine, să fac mai bine / mai mult?
  3. Ce din ce fac bine, să fac mai puțin (să deleg)?
  4. Ce din ce fac acum, să nu mai fac?
  5. Ce din ce nu fac acum, să încep să fac?

Sigur, sunt multe alte întrebări bune pe care ți le poți adresa în funcție de context (De ce sunt vânzător? Care este rolul meu? Ce vând eu, mai exact? Care sunt beneficiile și caracteristicile mărfii pe care o vând? Cine sunt clienții mei? Ce comportament de cumpărare au clienții mei? Unde îi găsesc? Etc., etc., etc.). Însă cele 5 întrebări de mai sus sunt excelente în orice situație.

Apoi sunt întrebările adresate clienților. “Pe vremea mea” 🙂 am învățat să turui prezentări clienților, pe modelul “dacă nu îl poți convinge, zăpăcește-i!”. Acum situația este diferită: prospecții / clienții sunt mai sofisticați și au, uneori, cunoștințe mai multe despre marfă decât vânzătorii. În plus ei dețin informații extrem de utile, pe care vânzătorul trebuie să le afle. Și cum le află? Întrebând. Și ascultând activ ceea ce spun clienții. Avem două urechi și o gură, să le folosim în această proporție!

Mai poți adresa întrebări furnizorilor, colegilor, managerilor, altor vânzători, lui Google. Oricui te poate ajuta să afli cât mai multe informații pe care, ulterior, le poți folosi pentru a face vânzarea.

Elisei: Cum pot managerii echipelor de vânzări să monitorizeze eficiența angajaților?

Remus: Ceea ce am observat, de foarte multe ori, este că managerii de vânzări sunt, în realitate, niște vânzători mai buni. Cei mai mulți au fost promovați din rândurile vânzătorilor – ceea ce este bine, dar nu au primit niciun training de management – ceea ce este rău. Meseria de manager este complet diferită de cea de vânzător și necesită o abordare diferită.

De aceea primul lucru pe care îl recomand este ca managerii să învețe să fie manageri. Apoi lideri. Natural, vine întrebarea: care este diferența dintre manager și lider? Eu consider că managerii gestionează sistemele, iar liderii dezvoltă oamenii care lucrează cu sistemele.

Prima atribuție a managerului unei echipe de vânzări este să se asigure că vânzătorii au mentalitatea, cunoștințele și abilitățile necesare performanței. Rolul său este să își sprijine echipa și fiecare membru al ei să se dezvolte.

Printre atribuțiile importante se numără și monitorizarea. Practic, managerul dezvoltă un sistem de setare a obiectivelor, o serie de KPI (Key Performance Indicators) aferenți obiectivelor și un sistem de monitorizare cantitativă și calitativă a îndeplinirii KPI. Unele obiective, respectiv KPI se măsoară zilnic, alții săptămânal, lunar, trimestrial. Recomandarea mea este ca vânzătorii să primească maximum 6 KPI pe care să îi urmărească, altfel nu vor măsura niciunul.

Îmi amintesc, când lucram la un lider de piață în telecom, vânzătorii aveau 27 (!!!) de KPI. Știi câți urmăreau? Numai 3-4, pe ceilalți îi ignorau și îi realizau doar întâmplător. A trebuit să ducem lupte grele cu managementul companiei ca să alegem cei mai importanți 6 KPI, care aveau impactul pozitiv cel mai mare asupra performanțelor companiei. Imediat, performanțele tuturor vânzătorilor s-au îmbunătățit.

Care este procesul prin care monitorizezi? În primul rând să spun cum să nu o faci: nu în ședințe cu toți vânzătorii. Este o pierdere totală de timp, energie și vânzări. Cât stai de vorbă cu un vânzător, ceilalți se plictisesc și nu sunt productivi.

Fă-ți un dashboard care conține Obiectivele și KPI importanți ai fiecărui vânzător și discută 1 la 1 cu fiecare. Pentru că fiecare este diferit, la fel cum sunt clienții. De fapt vânzătorii sunt clienții tăi reali, au nevoi diferite. Identifică unde, în ce arii ale procesului de vânzare este nevoie să lucreze pentru a se îmbunătăți și asistă-i în procesul de dezvoltare. Montorizează-le progresul, fă ajustările necesare și după ce ating standardul cerut, ajută-i să treacă la următorul nivel.

De asemenea, managerilor le recomand să antreneze vânzătorii să își stabilească prioritățile și să își planifice ziua. Zilnic. Așa îi vor face să fie productivi.

Elisei: Vreau acum să mă adresez lui Remus – creatorul de programe educaționale. Știu că ai un mini-curs gratuit intitulat „Nu mânca broasca”. Cu ceva timp înainte de interviul nostru m-am și abonat la el. În plus Brian Tracy are o carte în care recomandă exact lucrul ăsta, „Eat that frog” (n.trad. „Începe cu ce nu-ți place”). Ce este acea broască și până la urmă e bine sau nu e bine să „o mâncăm”?

Remus: Să îți spun mai întâi ce este cu mini-cursul. Am menționat mai devreme că am încercat multe tehnici de Time Management și nu au funcționat. În acest mini-curs gratuit am prezentat 12 concepte întoarse pe dos, care doar așa dau rezultate pentru cei mai mulți dintre noi. Cei care vor să știe mai multe, se pot înscrie la www.remusbalan.ro/nmb. Cartea fizică pe care o am în lucru este versiunea extinsă a acestui mini-curs.

Una dintre tehnici este cea legată de „broască”, care înseamnă o sarcină foarte importantă, o sarcină care nici măcar nu îți place, dar care este vitală pentru atingerea obiectivelor tale.

Tehnica descrisă în carte pornește de la ceea ce a spus Mark Twain: dacă primul lucru pe care îl faci dimineața este să mănânci o broască vie, îți vei petrece tot restul zilei cu satisfacția că acesta este, probabil, cel mai rău lucru care ți s-a întâmplat toată ziua. Brian Tracy recomandă: Prima regulă a mâncării broaștei este că atunci când ai de mâncat 2 broaște, mănânc-o întâi pe cea mai urâtă. Cu alte cuvinte, dacă ai două sarcini importante, începe cu cea mai mare, mai grea și importantă dintre ele.

La vremea respectivă, mâncatul „broaștei râioase”, mi s-a părut o tehnică salvatoare. Prin urmare m-am apucat de treabă la prima oră a dimineții cu sarcina cea mai importantă și mai grea dintre toate sarcinile zilei.

În prima zi nu a funcționat. A doua zi nu a funcționat. A treia zi a fost și mai rău. Dura mult până mă puneam pe treabă și tot amânam momentul în care mă apuc de sarcina de tip “broască”… Am crezut că sunt „defect”. Așa că am început să întreb în stânga și în dreapta, pe oricine prindeam, cum funcționează. Surpriză, am aflat că suntem mai mulți „defecți”! De fapt cei mai mulți aveau un comportament similar cu al meu. Se pare că mâncatul broaștei la micul dejun nu este cea mai bună dietă.

Studiile din ultimii ani îmi confirmă observațiile și soluția: avem nevoie de aproximativ două ore pentru a fi funcționali la nivel maxim, avem nevoie de succese mici pentru a produce endorfină, care ne crește stima de sine și ne dă energie pentru a trece la următoarea sarcină. Cauza descărcărilor mari de endorfine o reprezintă efortul susținut. Se spune că succesul naște succes, iar motivul este fix această dependență pozitivă de endorfină, care crește natural nivelul de energie.

De asemenea, energia noastră este diferită în funcție de cronotip (un tipar personal de ritmuri circadiene care ne influențează fiziologia și psihologia) și atingem vârfurile de energie la ore diferite pe parcursul zilei.

Când sarcina ta arată ca o broască râioasă vie, care la prima oră a zilei de lucru stă în farfuria ta așteptând să o mănânci, nu prea ai tragere de inimă. Și o amâni neproductiv. Iar când energia ta este la un nivel jos, din cauză că te-ai trezit doar cu puțin timp înainte, respingerea broaștei este și mai puternică. Brian Tracy spune că mâncatul broaștei râioase pe stomacul gol este soluția împotriva amânării. Eu spun că este una dintre principalele cauze.

Ai nevoie de ceva care să îți dea avânt, ceva care să provoace eliberarea de endorfine. Soluția pe care am găsit-o este: NU MĂNÂNCA BROASCA la micul dejun.

Începe-ți ziua cu o sarcină mai mică, dar care are legătură cu obiectivele tale. Nu contează mărimea și importanța ei, dar nici din categoria „scroll pe facebook” să nu fie, finalizeaz-o și ia-ți porția de endorfine. Apoi, folosindu-te de această inerție, repetă procesul. Acest aport de endorfine te ajută să îți crești mai repede energia până la nivelul maxim.

Legat de sarcinile importante și grele, amână-le creativ, procrastinează-le productiv și intenționat, trecele în calendar / agendă în intervalul în care ai MAXIMUM DE ENERGIE, conform graficului tău și o cantitate măricică de endorfine adunată în organism.

Elisei: Ceea ce ne spui este foarte productiv. Ce pot face angajații să nu mai „mănânce broasca”?

Remus: Să își identifice cronotipul (pentru acest lucru le recomand cartea lui Daniel Pink, intitulată CÂND) și să își analizeze modul în care le variază energia pe parcursul zilei. Apoi să planifice activitățile în funcție de aceste două criterii. (Mai multe detalii pot afla din mini-cursul gratuit menționat mai devreme.)

Este, până la urmă, o modalitate inteligentă de a-și seta prioritățile. Evident, există și situații excepționale, când nu pot aplica metoda „nu mânca broasca” și este nevoie să se adapteze la context. Însă regula generală după care recomand să își abordeze proactiv prioritățile este să țină cont de modul în care se încarcă de endorfine, să-și înceapă ziua.

Aș vrea să fac o observație: sunt persoane cărora li se potrivește tehnica mâncatului broaștei – eu nu am întâlnit încă pe cineva care poate menține acest ritm timp îndelungat, dar cel mai probabil ele există. Lor le recomand să continuie să o aplice dacă așa sunt mai productivi.

Elisei: Pe lângă „broască” mi-a plăcut un alt termen pe care l-am auzit de la tine: „hoțul de timp”. Din punctul tău de vedere, care crezi că este cel mai mare „hoț de timp” cu care ne confruntăm în zilele noastre și cum putem să-l combatem?

Remus: Când vine vorba despre hoții de timp, tendința naturală este să ne uităm în exterior. Este incredibil cât de ușor ne este să găsim vinovați în afara ființei noastre: nu am timp pentru că am primit multe sarcini și din cauza aceasta fac multitasking; ba mai mult, nu pot să fiu eficient pentru că sunt întrerupt de colegi, emailuri, apeluri telefonice, aplicații ș.a.m.d. Am ajuns să nu mai am timp de nimic, muncesc toată ziua, am o listă lungă cu sarcini și parcă nu se mai termină. N-am fost și eu la o plimbare, la un restaurant cu partenera, de concediu nici nu mai zic, îmi iau laptopul cu mine și lucrez aproape tot timpul cât nu vorbesc la telefon despre chestiuni de serviciu. Ufff, ce obosit sunt….

Adevărul este că nici multitaskingul, nici procrastinarea, nici „parașutiștii” – așa îi numesc eu pe cei care ne întrerup – nici dezordinea, nici telefonul sau aplicațiile sale nu ne-ar fura timpul dacă noi l-am „rezolva” pe cel mai mare dintre ei, pe Ali-Baba al hoților de timp. Cine este acesta? Ia telefonul și fă-ți un selfie!

Cel mai mare hoț de timp suntem chiar noi. Ar trebui să ne uităm în interior și să ne asumăm responsabilitatea pentru a lua decizii și a ne concentra atenția pe ceea ce este esențial. Cel mai mare hoț este situat între urechile noastre, este mentalitatea pe care o avem și de aici și modul în care percepem și acționăm.

Cum combatem acest hoț? Simplu, schimbându-ne mentalitatea, percepția – am spus „simplu”, nu ușor -. Antrenându-ne să discernem între ce este esențial și ce nu este. Antrenându-ne să ne concentrăm pe ce este esențial și să eliminăm ceea ce nu este. Să facem o singură activitate o dată, să ne amenajăm mediul astfel încât să nu fim distrași. Mediul este mai ușor de gestionat decât motivația. Să ne prioritizăm activitățile în funcție de consecințele lor asupra obiectivelor noastre. Adesea lucrăm, de fapt, la obiectivele altora. Să ne luăm pauze și să ne regenerăm energia.

Uneori avem puterea să-l combatem singuri, alteori avem nevoie de un partener de creștere sau de un coach. Când rezolvăm acest lucru, ceilalți hoți de timp devin irelevanți, dispar ca și cum nu ar fi existat vreodată.

Elisei: Sunt lucruri extrem de utile pentru oricine caută informații despre managementul timpului, eficiență și nu numai. Acum că am ajuns la finalul interviului, dacă ar fi să oferi cel mai important sfat pentru managementul eficient al timpului, care ar fi acela?

Remus: Schimbarea mentalității, productivitatea, performanța, gestionarea timpului, toate sunt legate de obiceiurile pe care le avem. Sugestia mea este să îți adresezi următoarea întrebare: care este cel mai mic obicei, pe care dacă îl schimb în bine, le face pe toate celelalte mai ușor de schimbat sau irelevante?

În cazul meu a fost folosirea calendarului. Acum, când sunt întrebat care este superputerea mea? – da, oricât de ciudat pare, primesc această întrebare -, răspund: superputerea mea este calendarul.

Dragă Elisei, să știi că mi-ai dat o idee cu această întrebare, voi scrie un articol despre cum folosirea calendarului m-a ajutat să-mi identific scopul vieții, să mă concentrez pe ce este esențial în îndeplinirea lui și să elimin restul. Adică să am o gestionare foarte bună a timpului.

Elisei: Mulțumim frumos pentru informațiile valoroase și, pentru că acum am înțeles mai bine importanța acestei resurse, îți mulțumim pentru timpul acordat!

Remus: Eu îți mulțumesc pentru intervievare!

Remus este un om cu foarte mult know-how în ceea ce privește performanța și eficiența. Te poate ghida pe calea managementului pentru performanță și a leadershipului strategic. Deține o experiență de peste 4000 de ore de training activ și peste 25 de ani de performanță operațională în vânzări și managementul echipelor de vânzare. A dezvoltat proiecte şi a susținut traininguri în România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Grecia, Turcia, Cehia şi Germania.

A dezvoltat sistemul S.P.E.E.D. (Solid Performance, Excellence and Employee Development), aplicabil companiilor indiferent de dimensiune, domeniu de activitate şi ţară. A dezvoltat programe precum: Vând, deci exist (Vânzări, Persuasiune și management al echipelor de vânzări), Succes R.E.A.L. (Relații, Echilibru, Atitudine, Leadership), Timpul este viață (Time Management), Teen Leader (consultanță și educație nonformală pentru tineri) dar și mini-cursul Nu mânca broasca.

În plus, este speaker, coach şi a fost primul care a spus DA pentru a deveni trainer certificat SELLification – The Professional’s Selling Game.

Mă bucur enorm că am avut ocazia să-i iau acest interviu lui Remus. Inițial, când am citit ce experiență și expertiză deține, m-au cuprins emoțiile, în schimb când am intrat în contact cu el și am descoperit că este un om cald și deschis, m-a bucurat fără măsură! Am discutat despre timp, eficiență, vânzări, dilema cu broasca s-a deslușit, am depistat cel mai mare hoț de timp, am avut parte de multe idei, „aha”-uri, tool-uri, ne-am simțit îmbogățiți și am conștientizat cât de mult potențial există în noi! Deci ce mai urmează? Un singur lucru: să APLICĂM!

P.S. Dacă până acum practica „ne omora”, de data aceasta ne va da viață, prin eficiența cu care ne vom folosim timpul! Îți doresc o viață trăită cu sens și timpul să-ți fie prieten!

 

Cu multă apreciere,

Elisei Profir

Content Creator, SELLification Marketer

 

Autorul acestui articol este trainer certificat SELLification.

Ne bucurăm foarte mult să-ți spunem că cititorii revistei Sales Magazine, pe lângă articolele de calitate din partea comunității de traineri SELLification, beneficază și de un discount la cursul online SELLification MasterClass.

Uite ce ai de făcut: 

1. Accesează pagina cursului online și vezi conținutul, dând click aici:  https://www.sellification.org/masterclass/   

2. Apasă pe oricare din butoanele roșii și înscrie-te la curs, 

3. La secțiunea cod de reducere scrie SALESMAGAZINE și beneficiază de 50 lei discount;

Tot ce mai ai de făcut este să te urmărești materialele video create de Bogdan, Călin, Răzvan împreună cu mulți alți traineri certificați SELLification, precum și foarte multe bonusuri. 

PS: ia-ți și popcorn cu tine, teoria are și multe exemple video!

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

To Top