Interviuri

Profil de vanzator – Alin Cristian Silaghi – Area Sales Manager la International Alexander

 

  1. Cum ai ajuns in vanzari?

 

Din greseala, as putea spune. Dupa incheierea liceului aveam o preocupare majora: sa invat o meserie pentru a dobandi experienta intr-un domeniu, pentru ca ulterior sa imi gasesc un job. Obtinusem o specializare in domeniul Turismului si bineinteles era confortabil un job tot in Turism. Dupa cateva telefoane la companiile care ofereau locuri de munca in ziarele de specialitate, am reusit sa obtin primul meu job. Dar surpriza, in loc de vacante cu clientii prin lume, eu am ajuns cu vanzarile B2b pe teren, tot un fel de calator prin lume, doar ca in loc de Paris, in realitate eram la Paris SRL sau pe strada Paris intr-un oras din Romania. Dar prin munca, ambitie si seriozitate am reusit sa imi descopar un talent si o pasiune, vanzarile.

 

 

  1. Prima ta vanzare?

 

Totul a inceput in perioada liceului. Dupa o scurta analiza a comertului online din perioada aceea, ma incanta  ideea si am inceput prima “afacere”, defapt era mai mult “troc” . Am inceput sa achizitionez de la huse de telefon pana la sosete, tot ce se putea si bineinteles ce mai cereau clientii. Atunci a venit si prima mea vanzare oficiala. De mic copil eram cu “vanzarile”, doar ca atunci nu constientizam,  am aflat ulterior.

 

 

  1. Cum arata o zi tipica din viata ta?

 

As incepe prin a spune ca  pentru mine fiecare zi este diferita si complexa, incerc sa imi dezvolt atat activitatea profesionala , cat si cea personala (dezvoltare personala si conexiuni). Din punctul meu de vedere este primordial pentru orice om sa creeze legaturi in zone de interes. Nu imi scapa o zi fara provocari sau probleme, probleme pe care le transform ulterior in solutii. In concluzie, o zi incepe devreme si se incheie foarte tarziu, dar sunt fericit pentru ceea ce fac zi de zi si pentru tot ce este in jurul meu.

 

 

  1. Ce te face mandru in cariera de business?

 

Cariera pe care am reusit sa o cladesc caramida cu caramida in decurs de 6 ani, din care ultimii 5 ani si jumatate sunt doar in industria Transporturilor de Marfuri si a Logisticii. De 1 an si jumatate locuiesc in Bucuresti, unde imi desfasor activitatea in “Champions League” la cea mai importanta companie cu capital 100% romanesc din industrie. Sunt mandru si de experienta acumulata pana in acest moment, dar sunt pregatit pentru orice provocare.

 

 

  1. Ce te face un vanzator bun?

 

Atitudinea, comunicarea, conexiunile si munca.

 

 

  1. Ce provocari ai avut pe parcurs?

 

Am avut norocul sa intampin provocari interesante la care am reusit sa raspund spontan, dar  cele mai complexe si de interes provocari pentru un vanzator sunt:

 

  1. Cum vinzi atunci cand concurenta lucreaza la procesul de fidelizare al clientului?
  2. Cum fidelizezi atunci cand concurenta incearca sa vinda?

 

Draga vanzatorule (cititorule), te provoc sa raspunzi la cele doua intrebari 😊 Stiu ca raspunsurile pot depinde de niste variabile, insa sunt niste principii standard.

 

  1. Sfaturi pentru vanzatori…

 

Sa va pregatiti fara intrerupere, cursuri, carti, etc.

Cititi neaparat cele mai eficiente si utile carti despre vanzari (din punctul meu de vedere):

 

  1. Vand orice, oricand, oricui. Ce conteaza cu adevarat in vanzarile B2B? – Adrian M. Cioroianu;
  2. Biblia vanzarilor – Jeffrey Gitomer;
  3. Psihologia Vanzarilor – Brian Tracy.

 

O sa va fie de folos indiferent de experienta pe care o aveti in vanzari. Bafta!

 

  1. Cu cine ai vrea sa iesi la o cafea din lumea de business?

 

Romania: Dragos Anastasiu (TUI Travel si Eurolines), Hugo Levente Bara (ex Supremia Grup), Dragos si Adrian Paval (Dedeman), Iulian Stanciu (e-Mag) si lista continua..

 

International: Jack Ma (Alibaba), Richard Branson (Virgin Group), Mark Zuckerberg (Facebook) si Larry Page (Google).

 

  1. La ce eveniment important din business ti-ar fi placut sa asisti?

 

Business Days, dar este pe dream chart.

 

  1. Daca ai scrie o carte, despre ce ar fi?

Despre Vanzari, bineinteles. Dar cum in piata exista doar carti despre cum sa vinzi, eu as scrie despre: ce se intampla inainte si dupa ce vinzi, am si un posibil nume: “Mai intai cumpara si pe urma vinde”.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top