Interviuri

POVESTE…cu si despre vanzari!

 

Daca m-am nascut pentru a vinde, nu stiu…dar daca am ales sa fac asta, cu siguranta DA. Sunt Teodor DIMA si imi place foarte mult sa fiu printre clienti.

 

Cand am terminat liceul ma gandeam la o cariera in alt domeniu, dar cum viata de multe ori iti pune la dispozitie alte drumuri iar noi oamenii suntem facuti pentru a ne acomoda, in urma cu aproape 15 ani am ales sa imi incep aventura in domeniul vanzarilor.A fost un drum plin de aventura dar care a meritat fiecare minut parcurs.

 

Am inceput vanzand cartele telefonice prepay, tot ce era la moda in acea vreme…si imi placea din ce in ce mai mult sa vand. Au fost 3 ani plini de povete: am invatat sa vorbesc cu oamenii, incepeam sa invat sa ascult clientii ( eu fiind o fire vorbareata imi era destul de dificil sa mai si tac), sa le cunosc povestile, sa le aflu nevoile si ma acapara din ce in ce mai mult. Lucram cu firme mici si vindeam de asemenea intr-o retea de magazine a unei firme mai mare la nivel local. Zi de zi eram pe teren printre oameni si am descoperit ca locul meu e langa clienti, in birourile lor, in business-ul lor, in viata lor.

 

In 2008, firma pentru care lucram mi-a oferit o noua oportunitate. Se hotarase sa se investeasca profitul in ceva si acel ceva a luat forma unei pensiuni de 4 stele in Delta Dunarii. Nu stiam ce inseamna turism, ce inseamna sa vinzi servicii turistice dar fiindca imi plac provocarile am ales sa merg pe acest drum. La inceput a fost foarte greu, deoarece nimeni din oamenii cu care lucram nu avea experienta dar am inceput sa ma documentez. Asa am aflat cat de important este sa investesti in tine, in formarea ta ca om de business, ca profesionist intr-un domeniu, in tine ca OM.

 

Am primit un vot de incredere si unda verde sa organizez activitatea pensiunii, ca si Manager, asa cum aveam eu viziunea ca va functiona. Am investit in imaginea si pregatirea mea, in imaginea si pregatirea echipei mele, in imaginea pensiunii si am inceput sa vindem. Vindeam de toate: simple nopti de cazare, pachete turistice pentru familii, pentru grupuri organizate, pentru diverse sarbatori si usor usor am inceput sa prindem contur in piata locala si nu numai.

 

Aici am invatat pentru prima data si am aprofundat, ce inseamna sa iti fidelizezi clientii, sa fii alaturi de ei si sa le oferi serviciile de care ei au nevoie. Era un sentiment minunat sa primesti multumiri de la clienti, care promiteau ca vor reveni si nu singuri, ci si cu alti prieteni. Asa am invatat ce inseamna recomandarea si cat de importanta este in procesul de vanzare.

 

In 2012 am decis chiar sa imi deschid propriul business part-time. Am incheiat un parteneriat de vanzare si marketing cu un gigant american in domeniul MLM si cautam oameni care doreau si ei sa se asocieze. Aici am descoperit un program de dezvoltare personala care mi-a schimbat perceptia despre ce inseamna sa evoluezi ca om. Am inceput sa citesc mai mult, sa particip la seminarii de profil, sa accesez cursuri de vanzari, comunicare, educatie finaciara si multe altele. Asa am descoperit ca imi doresc mai multa libertate de miscare si sa cunosc din ce in ce mai multi oameni.

 

Dupa 5 ani de multa munca in care am reusit sa aduc Pensiunea in lista celor mai cautate locatii din zona pentru relaxare si voie buna, am decis totusi ca imi doresc sa evadez, deoarece cu toate ca lucram cu clienti, ma cautau ei pe mine dar eu imi doream sa ii caut eu pe ei. Asa ca mi-am depus CV-ul in domeniul telecomunicatiilor pentru un post de Hunter.

 

Am fost un pic dezamagit la inceput, deoarece firma la are aplicasem si care vindea servicii telefonice pentru IMM-uri ale unui mare operator din Romania, a decis ca nu ma potrivesc acestui profil ci mai degraba al unui FARMER, iar ei nu aveau nevoie de asa ceva (probabil ca isi pusesera amprenta anii petrecuti in turism si tot procesul de fidelizare clienti pe care il invatasem si il aplicasem). Insa, dezamagirea nu a tinut mult, deoarece la nici 2 saptamani, o alta firma de acelasi profil, partener al operatorului de telefonie mobila, unde aplicasem pentru acelasi post de Hunter, m-a chemat la interviu.

 

A fost primul meu interviu cu adevarat profesionist. Aici am vazut cu ochii mei cum decurge un interviu, in ce ipostaze te poate pune si cum iti poate provoca mintea. Am fost foarte bucuros sa aflu ca am fost acceptat si am inceput munca foarte repede.

 

La inceput m-am lovit de prima bariera pe care o are un Hunter – prospectarea la rece a clientilor. Nu puteai obtine nimic de la un client pana nu reuseai sa te intalnesti cu el. Nu stiam ce sa le zic si cum sa le zic, stiam doar ca imi doresc sa ma intalnesc cu ei. Managerul meu m-a sustinut foarte mult si usor, usor am deprins si aceste abilitati si au inceput sa apara rezultatele. Tin minte si acum, cum ma sfatuia sa imi imaginez ca atunci cand efectuez apeluri telefoncie de prospectare, sunt intr-un „tunel” unde luminita de la capatul sau e clientul si trebuie sa fiu focusat doar pe el.

 

Au inceput sa apara deal-urile. Vindeam telefonie mobila, fixa, internet fix si mobil si imi placea . In fiecare zi intalneam cel putin 3 oameni noi de la care invatam foarte mult. Invatam despre ei, despre business-urile lor, despre provocarile lor iar asta ma dezvolta si mai mult ca om. La nici macar un an de activitate am fost premiat cel mai bun Hunter pe regiune si cel mai bun debut in hunting, dintre toti angajatii tuturor partenerilor operatorului respectiv ce isi desfasurau activitatea in regiunea Dobrogea. In scurt timp, chiar am ajuns sa conduc echipa din care facusem parte ca si Manager si am inceput sa recrutez eu hunteri pe care sa ii pregatesc. Imi placea dar parca imi doream si mai mult.

 

In 2015, operatorul pentru care vindeam servicii de telecomuncatii a scos la concurs un post de Hunter pentru clienti corporate. Am decis sa aplic si am fost acceptat. Aventura mea devenea si mai frumoasa. Au fost aproape 4 ani in care m-am perfectionat ca om de vanzari. Lucrand intr-o corporatie, care, stie toata lumea, investeste mult in oameni,  participam la cursuri de vanzari, despre produse, despre tendinte ale pietei, despre orice mi se parea interesant si util. Au inceput sa apara rezultatele: deal-uri mari si frumoase, negocieri cu firme foarte mari care durau si cateva luni, vanzari de produse cat mai complexe, laude pentru rezultatele obtinute si multe altele. Incetul cu incetul, la nivel local am inceput sa fiu asociat orecum cu operatorul respectiv cand venea vorba de o nevoie a unui client care dorea sa isi dezvolte business-ul . Era un sentiment minunat. Clientii stiau cine sunt si ca ii pot ajuta daca au nevoie. Asta imi dadea energie in fiecare zi sa fac cu si mai multa placere ceea ce faceam.

 

Insa, asa cum spuneam si la inceput, cum viata ne ofera tot timpul provocari, la un moment dat am primit din partea unui client de al meu o propunere: trebuia sa schimb domeniul ( nu era prima data deci nu imi era teama de asta) si sa pun bazele unei divizii care sa promoveze si sa vanda utilaje agricole. Parea un post in care mi se oferea ocazia sa pot invata si pe altii din experienta mea. Am acceptat si am ales sa continui drumul in vanzari pe care l-am inceput acum aproape 15 ani. Domeniu nou, provocari noi, oameni noi, echipa noua si multe de invatat. Pentru ca in final, despre asta e vorba in vanzari : sa ai tot timpul provocari, sa inveti tot timpul si sa cunosti cati mai multi oameni noi. Iar mie imi place si ma bucur ca am ales acest drum.

 

Iar daca iti doresti o viata dinamica unde sa ai satisfactii financiare si emotionale si imi permiti un sfat : FII VANZATOR! E minunat sa inveti si sa te dezvolti in fiecare zi. Pentru ca, asa cum spunea si Tudor Chirila (printre pasiunile mele se numara si muzica de orice gen), citez: „Orice carte citita, orice lectie invatata, se vor aseza sub voi si va vor ridica deasupra celorlalti”.

 

SUCCES!!!

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

To Top