Trainer . Motivational speaker . Entrepreneur
Refuzul – Principalul motiv responsabil de moartea carierei de vânzător, antreprenor sau chiar în orice aspect al vieții unde este prezentă sau absentă inițiativa.
De sute de ori am auzit din partea oamenilor: Eu nu aș putea lucra în vânzări pentru că nu-mi plac refuzurile! De fiecare dată când aud acest lucru, mă gândesc că simpla supraviețuire pe acest pământ este dificilă pentru această persoană.
Toată viața am întâlnit şi o să întâlnim refuzuri, iar ca să avem succes în vânzări, în afacere sau simplu, în viață, ar fi de dorit să înțelegem acest punct de vedere şi să-l acceptăm ca un lucru vital.
După zeci de mii de discuții cu clienții, am înțeles ceva extrem de important. Refuzul nu este ceea ce crezi că este. Refuzul nu este o emoție, ci este acea experiență de începător a oamenilor care au avut puține refuzuri în viață sau chiar în pâlnia lor de vânzări. Ce vreau să spun este că motivul pentru care treci prin această stare de dezamăgire nu se datorează rezultatului evident de refuz, ci realizării conştiente că ceea ce faci nu funcționează bine şi este momentul să înveți ceva nou.
Faptul că un client îți spune „NU”, nu este un motiv să fii dezamăgit, decât în cazul în care nu mai ai alți clienți în pâlnia vânzării tale. Dacă ai o perioadă încărcată cu refuzuri, este un indicator bun că se apropie perioada în care vei avea multe accepturi. Rămâne doar să suplineşti pâlnia cu contacte noi şi să fii capabil să o prelucrezi de fiecare dată cu ceva diferit şi totodată constant.
Nu uita că peste 80% din toate refuzurile se prelucrează prin consecvență, insistență și Follow up.
Dacă ne gândim bine, refuzurile sunt o parte a jocului vânzării. Nu poți fi mereu învingător atunci când joci jocul în același mod.
Alexander Constantinov
You must be logged in to post a comment Login
Leave a Reply
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.