Vanzari

Cum recunoaștem un bun vânzător?

 

Lucrezi în vânzări?

Ești un bun vânzător?

De unde știi că este așa?

 

Chiar, cum recunoaștem un bun vânzător?

  • Să fie după cifrele de la finalul lunii? Păi câți ”one man show” nu am văzut cu toții, care au o lună extraordinară, iar apoi 6 luni dorm?
  • Să fie după constanța rezultatelor? Păi am văzut și oameni cu rezultate constante, care erau inconstanți în ceea ce privește piața nu? (adică în fiecare lună căutau alte zone, pentru că în cea anterioară era de preferabil să nu mai pună piciorul o vreme)
  • Să fie după constanța în rezultate și satisfacția clienților? Păi am mai întâlnit și acei vânzători iscusiți care de dragul interesului propriu, știau cum să influențeze clientul în a crede că i se face un serviciu nu? (să îi zicem vânzătorul psycho)
  • Să fie după constanța în rezultate, satisfacția clienților, dar și contribuția la creșterea companiei pentru care lucrează?

Dacă continuăm în acest ritm cred că ajungem să ne schimbăm meseria, nimic nu e bine dom’le.  Sinceră să fiu, habar nu am cum recunoaștem un bun vânzător și cred că este greu de dat un răspuns corect pentru că piața vânzărilor din România nu are vechimea necesară (30 de ani de comerț fără restricții sunt insuficienți pentru a înțelege un fenomen).

 

Probabil după vreo 100 de ani de experimentat vom putea spune dacă ceea ce s-a făcut acum a fost bine sau nu. Acum, pe moment, toate sunt frumoase: am văzut vânzători ridicați la rang de zei, însă după ce adevărul a ajuns la suprafață au ieșit pe ușa din dos. Însă până nu trecem proba timpului, nu putem ști dacă ceea ce astăzi că este bine, va avea efecte pozitive și în viitor.

 

Să concluzionăm totuși într-un fel. Dacă:

  • ai rezultate constante
  • ai clienți mulțumiți
  • contribui la succesul companiei pentru care lucrezi
  • clienții tăi se dezvoltă în timp (adică nu îi îngropi prin vânzarea făcută)
  • te poți adapta la diferitele schimbări ale mediului intern sau extern (adică nu ești bun doar când comisioanele sunt mari și prețurile sunt mici, ci și când se schimbă politica)
  • continui să ai rezultate bune și după schimbări majore, de produs, piață, zonă, etc (adică ești bun și pe alte produse, piețe, zone, bla, bla)

 

Sunt fără îndoială semne că ai putea fi un bun vânzător!

 

Ne vedem în 2079 pentru a trage linie. Până atunci, numai bine.

L.E.E.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top