Interviuri

Interviu: Diana Blinda – Entrepreneur – Hansen Ergonomics Studio

 

  1. Vezi rolul tau mai mult ca un strateg concentrat pe big picture sau mai mult ca un manager hands-on?  Ca fondator al firmei Hansen am inceput cu o combinatie de roluri. Eram in aceeasi zi si strateg si manager hands-on. Pe masura trecerii timpului, in timp ce am adus oameni noi in echipa, mi –am reconstruit rolul cu focus pe zona strategica. M-am departat destul de mult de zona hands-on in cateva momente, insa schimbarile in comportamentul pietei m-au adus inapoi de fiecare data. Acum cred foarte tare ca nu poti sa fii antreprenor in Romania stand intr-un turn si gandind tu singur strategia.
  2. Poti sa imi dai un exemplu in care ai fost implicat in mod special in partea de executie? Un moment important in care m-am implicat in executie a fost momentul negocierii reesalonarii datoriilor cu furnizorii majori. Atunci a fost crucial ca unul dintre noi doi, fondatori si manageri sa ne implicam direct. Nu a fost nici usor si nici placut dar a fost singura solutie pe care am avut-o atunci.
  3. Cum stii ca decizia strategica pe care ai luat-o este corecta? Cu adevarat nu stii niciodata ca decizia strategica pe care ai luat-o a fost corecta. Poti in timp sa iti verifici ipotezele pe care ti ai bazat decizie, la o intersectie foarte onesta cu valorile personale. Daca ele inca se intalnesc dupa o anumita perioada de timpul, atunci, cred cu tarie, ca da, ai luat o decizie strategica corecta pentru tine si organizatia ta.
  4. Cat timp petreci sa dezvolti lideri in organizatia ta? Am petrecut destul de mult timp, mai mult de jumatate din timpul meu de lucru, dar am renuntat. Poate prea devreme, poate ca rabdarea mea a fost testata. Poate ca rezulatele investitiei mele in a creste lideri a fost conditionata de decizia luata in momentul recrutarii. Nu poti sa faci lider din cineva care nu isi doreste sa fie lider pentru motivul adecvat sie insusi.
  5. Cum definesti succesul personal? Cum definesc succesul personal ? In primul rand, succesul nu este ceva important pentru mine. Daca totusi ar trebui sa imi definesc viata in functie de acest ‘’parametru social’’, as zice asa: stiu ca am succes atunci cand pot sa fac ce cred eu de cuviinta sa fac, cand ce fac are sens pentru mine, cand ce fac ajuta alti oameni sa aiba o viata mai buna, sa imi organizez timpul asa cum vreau, sa ma intalnesc cu cine vreau, sa nu abdic de la valorile mele cand iau decizii, sa nu fac rau, sa nu nedreptatesc. Pe scurt sa imi traiesc viata asa cum consider eu la momentul respectiv.
  6. Cel mai mare role model? Cum ti-a impactat viata? Inca nu am investit pe nimeni in acest role: de role model. Am intalnit insa cativa oameni in viata mea profesionala care au vazut in mine ceva ce eu inca nu vedeam si m-au incurajat sa dezvolt zona respectiva. Acelasi lucru se intampla acum, de curind, si sunt foarte recunoscatoare Universului ca mi-a adus aceasta intalnire. Cred ca in sfarsit mi-am gasit un role model si sunt nerabdatoare sa invat cat mai mult si sa ma transform in cursul proiectului in care voi intra alaturi de ea. Caci, da, role model ul meu e o EA.
  7. Regrete?  Intr-un fel, da. Regret ca nu am avut intotdeauna rabdare sa imi acord mie timp sa vad rezultatele muncii mele. Regret ca nu am facut schimbari radicale in momentele de criza. Ca am dat prea multe sanse unor oameni care nu credeau in ei insisi si nu au apreciat acele sanse. Dar regretelor le-ar sta mai bine intr-un recycling bin decat in constiinta noastra. Ele doar ne tin intr-un trecut din care e mai corect pentru noi sa plecam cu niste lectii utile.
  8. Ce s-a schimbat in vanzari in ultimii 10 ani?  Puterea de negociere a cumparatorilor  datorita accesului la sursa de informatii despre produs si mai ales despre concurenta. O deschidere mai mare a vanzatorilor spre a gasi solutii personalizate pentru clienti. Aceasta deschidere a dus spre un trend puternic de a personaliza chiar experienta de cumparare. De a o tranforma dintr-o tranzactie intr-o experienta de viata. Din care putem iesi cu alte roluri, ne putem transforma in prieteni, ne putem transforma in coach, in terapeut, in roluri nebanuite de la prima intalnire.
  9. Ce-l face pe un om un bun manager ? In primul rand, conditia esentiala este intentia de a fi un bun manager.  Dupa ce ti-ai pus intentia sa fii un bun manager, te uiti la tine si definesti ce pui tu in acest rol, ce parte din tine te face un bun manager. Un alt ingredient foarte important, simt eu, este consecventa. Aceeasi calitate pe care o are si un parinte bun.
  10. Daca ai la angajare doi candidati egali, cum decizi pe care il angajezi? Doi candidati egali ? Nu cred ca exista doi candidati egali. Poate cel mult sa ajung in short list cu doi candidati care indeplinesc criteriile majore de selectie in grade foarte apropiate. Chiar si asa, asa alege pe cel cu simtul umorului. Pe cel care nu e incrancenat ci e aduce o doza de umor in interviu.
  11. Cea mai mare provocare pentru tine ca lider? Cea mai mare provocare pentru mine ca lider este sa ma pot tranforma intr-un mod care sa fie relevant pentru organizatia mea. Intr-un mod cae sa serveasca cat mai bine in momentele de criza ale firmei mele, crize venite din mediul extern sau crize generate din interiorul organizatiei.
  12. Ce resurse ai recomanda pentru cineva care vrea sa devina un sales leader / manager ? L-as trimite la muzee de arta, la spectacole de balet si dans contemporan, la galerii de arta, la ateliere de artisti. L-as pune in contact cu ceva care sa ii zdruncine parerile si viziunea despre viata asa cum o avea pina la momentul respectiv. L-as pune sa petreaca o dupa-amiaza cu un grup de copii. Copiii iti detecteaza punctele vulnerabile si te pun fata in fata cu ele. Copiii scot din tine adevarul si te forteaza sa te uiti la el.
  13. Ce faci tu ca sa te dezvolti ca leader? Eu citesc carti din domenii diverse si ascult incontinuu speech uri pe TED din cele mai diverse domenii, de la energie alternativa, la robotica, la genetica, la feminismul in tarile musulmane.
  14. Un sfat pentru cineva aflat pentru prima data intr-o pozitie de leadership / management? Sa isi cunoasca foarte bine echipa, sa fie curios sa afle cine sunt oamenii din rolurile respective, dincolo de rolurile lor din echipa. Cum sunt ei acasa si in timpul lor liber. Care e viata lor si ce cauta ei in fiecare zi venind la birou. Sa afle de ce sunt acolo, ei impreuna. Recomand curiozitatea !
  15. Care este partea care iti place cand vine vorba de condus oameni? Imi place sa vad in fiecare superputerea sa. Ori, cu alte cuvintele talentul fiecaruia si sa ii incurajez sa il scoata la lumina si sa il dezvolte.
  16. Care este viziunea ta despre training? Sales training? Sunt foarte convinsa ca daca nu iti asumi cu adevarat rolul de sales, orice training de sales este inutil. Si nu doar ca iti asumi, dar daca nu te identifici cu rolul de sales, orice training este o suma de cunostinte care se vor dizolva usor in timp. Sau, daca e sa privesc pozitiv, pentru cineva care e incantat sa fie intr-un rol de vanzari, cred ca orice training ii aduce ceva in plus si il poate face mai valoros pentru viitorii sai clienti.
  17. Iti aduci aminte prima vanzare? Da, imi aduc aminte de prima vanzare. A fost vorba de clientul Tuborg pe care l-am gasit scriind in Danemarca la firma mama, Carlsberg. Lucram intr-o agentie de publicitate atunci si Tuborg a devenit unul dintre clientii importanti ai agentiei.
  18. O carte pe care ai fi vrut tu sa o scrii? Da, mi-ar fi placut sa scriu eu Micul Print. Este o carte care nu inceteaza sa ma surprinda si sa ma incante cu intelepciunea si cu bucuria pentru viata, cu apreciarea pentru lucrurile simple si adevarate din viata noastra.
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top