Interviuri

Interviu cover: Cornelia Stetco – Owner Impakt Imobiliare

  1. Vezi rolul tau mai mult ca un strateg concentrat pe big picture sau mai mult ca un manager hands-on?

Sunt genul de persoana care se implica 100% in tot ceea ce face si imi asum fiecare decizie, planific pe termen lung, imi conturez o imagine de ansamblu legata de proiectele pe care le intreprind si ulterior am grija ca lucrurile sa se indrepte in directia buna, insa sunt constienta ca apar situatii nepravazute unde trebuie si ma implic personal pentru a ma asigura de rezultat. Cred ca imi asum ambele roluri, in functie de moment si de situatie.

2.  Poti sa imi dai un exemplu in care ai fost implicata in mod special in partea de executie?

In partea de executie ma implic de obicei mai mult pe partea de consiliere juridica atunci cand sunt tranzactii mai complicate, iar in ziua de astazi, nimic nu mai este simplu J , insa de asemenea intermediez tranzactii pentru cativa dintre clientii mei vechi, care investesc frecvent si mi-au ramas fideli si pentru care opinia mea cantareste mult J

3.  Cum stii ca decizia strategica pe care ai luat-o este corecta?

Stiu cu certitudine ca am luat o decizie strategica corecta atunci cand decizia anterioara a fost gresita si astfel mi-am dat seama care ar fi trebuit sa fie decizia corecta. Consider ca niciodata nu stii sigur care este decizia corecta, poti sa ai o intuitie foarte dezvoltata, te ajuta foarte mult si experienta, insa rezultatul iti confirma daca decizia a fost corecta sau gresita.

4.  Cat timp petreci sa dezvolti lideri in organizatia ta?

Sunt orientata pe partea de identificare a abilitatilor minime necesare a fiecarui membru din echipa pentru a deveni un lider, consider ca este obligatoriu pentru o organizatie sa identifice si a creasca noi lideri pentru a se dezvolta si a asigura retentia pe termen lung, iar apoi petrec cam 30% din timpul meu pentru a-i provoca sa-si dezvolte la maxim acele abilitati.

5.  Cum definesti succesul personal?

Succesul pentru mine personal, reprezinta abilitatea de a ramane focusat si a merge mai departe atunci cand ceilalti renunta, cand reusesti sa vezi un esec sau o pierdere ca pe o parte din procesul ce duce la success. Ma consider un om de success pentru ca esecul nu este optiune pentru mine si consider ca pierzi doar atunci cand hotarasti sa renunti, iar pana atunci, ai optiuni nenumarate.

6.  Cel mai mare role model? Cum ti-a impactat viata?

Cel mai mare role model, a fost si este mama mea. Am fost norocoasa sa am o mama foarte inteligenta nativ, cu o intuitie foarte dezvoltata, cu o determinare de fier ( in copilarie, eu si surorile mele, ii ziceam “GENERALUL” , pe ascuns bineinteles J ), pentru ea nu aveam/am nici o scuza pentru care sa nu am success. A fost si este prietena mea cea mai buna, psihologul meu, antrenorul meu, sursa mea de motivare, suportul meu in momentele dificile … si lista poate continua …   Ca si personalitate publica, un model pentru mine este Celine Dion, o apreciez ca si om, ca si artist, admir atitudinea ei, disciplina si calitatea in munca, implicarea, dedicarea si autocritica constructiva pe care si-o face si ea m-a inspirat sa cred cu tarie in tot ceea ce fac, pentru ca daca cred suficient, voi reusi 100%.

7.  Regrete?

Regret ca uneori nu am ascultat sfaturile persoanelor cu experienta mai mare decat mine, as fi evitat unele greutati, regret ca nu am avut taria si determinarea sa renunt la timp la anumiti angajati care au facut mai mult rau echipei decat bine (plecarea lor a dus la dezvoltarea organizatiei ulterior) si desi am fost sfatuita in acest sens, nu am actionat la timp si regret ca nu mi-am inceput cariera muzicala la care visam de mic copil, insa niciodata nu-i tarziu.

8.  Ce s-a schimbat in vanzari in ultimii 10 ani?

In ultimii 10 ani, partea de vanzari a evoluat in toate domeniile, vanzatorii sunt mult mai bine pregatiti, sunt orientati mai mult spre calitate decat pe cantitate, pun mare accent pe calitatea serviciilor, pe training-uri de dezvoltare si perfectionare, se straduiesc sa faca dintr-o vanzare simpla, o experienta memorabila pentru client pentru a-l fideliza, clientii sunt si ei destul de bine pregatiti, vin cu temele facute ceea ce determina vanzatorii sa devina din ce in ce mai buni.

In imobiliare, datorita evolutiei tehnologiei, a accesului la informatii si a experientelor mai putin placute din perioada anterioara crizei economice din 2008-2009, clientii se orienteaza mai mult pe calitatea serviciilor, pretind o pregatire si un profesionalism mai ridicat agentului imobiliar, ceea ce impune o dezvoltare si o imbunatatire continua a serviciilor imobiliare.

9.  Ce-l face pe un om un bun manager?

Un bun manager e ca un profesor bun in opinia mea. La scoala de multe ori ne placeau unele materii pentru ca ne placea de profesor, iar daca profesorul se schimba, nu mai simteam acelasi drag si interes fata de materie. Un profesor bun nu este acela care este bland cu elevii, ci acela care isi cunoaste foarte bine materia, este organizat in modul de predare si cere tot timpul mai mult de la elevi. Elevii unui astfel de profesor sunt peste medie intotdeauna si chiar si cel mai slab elev, este mai bun decat s-ar fi gandit el ca ar putea sa fie. La fel e si un manager bun pentru echipa sa.

10.  Daca ai la angajare doi candidati egali, cum decizi pe care il angajezi?

Daca am la interviu 2 canditati cu aceeasi pregatire si/sau experienta, il aleg pe cel care are cea mai potrivita atitudine fata de mine si fata de intrebarile/exercitiile din cardul interviului. Aptitudinile le poate dezvolta in timp daca si el doreste, prin pregatirea de care va avea parte, insa atitudinea este determinata de caracterul lui, iar caracterul deja format nu il poti schimba.

11.  Cea mai mare provocare pentru tine ca lider?

Cea mai mare provocare ca lider in momentul de fata pentru mine este identificarea persoanelor potrivite pentru aceasta cariera, pentru marirea echipei si dezvoltarea altor puncte de lucru.

Se simte o usoara instabilitate si superficialitate in ceea de priveste dezvoltarea si consolidarea unei cariere , indiferent de domeniu. Fiecare persoana doreste astazi sa aiba o cariera de succes, sa evolueze rapid in pozitii de top intr-o organizatie, sa fie satisfacut pe plan profesional si financiar, insa  foarte putini sunt dispusi sa plateasca pretul, adica sa depuna efort si sa aloce timp in acest sens.

12.  Ce resurse ai recomanda pentru cineva care vrea sa devina un sales leader / manager ?

Pentru cineva care vrea sa devina un sales leader / manager in primul rand i-as recomanda sa cunoasca foarte bine activitatea pe care o desfasoara echipa de vanzari si aici nu ma refer doar la a cunoaste foarte bine produsele, avantajele si dezavantajele fata de concurenta, etc., ci efectiv provocarile cu care se pot confrunta oamenii de vanzari si solutiile optime pentru depasirea lor. De asemenea, i-as recomanda sa puna deoparte ceva rabdare in plus si sa-si faca si alte depozite de rabdare la care sa apeleze cand i se termina rabdarea lui J si nu in ultimul rand, sa aiba un mindset de invingator si sa fie un suport moral pentru echipa!

13.  Ce faci tu ca sa te dezvolti ca leader?

Cred ca nu fac ceva programat, nu am un “regim strict” in acest sens ci mai degraba ma educ continuu si incerc sa inteleg cat mai bine “mecanismul de functionare” a fiecarui om, sa inteleg cum pot sa ajut fiecare membru sa se dezvolte mai bine si implicit cum sa dezvolt compania mai eficient, citesc si analizez decizii pe care le-au luat alti leaderi din diferite domenii, decizii care i-au condus spre succes sau spre esec, incerc sa cunosc cati mai multi leaderi din alte domenii cu care sa am discutii one-to-one in care facem schimb de idei pentru ca fiecare afacere are provocarile ei, consider ca am multe de invatat de la fiecare persoana cu care intru in contact si acest lucru imi este facilitat si de clubul de networking din care fac parte, BizzClub Romania.

14.  Un sfat pentru cineva aflat pentru prima data intr-o pozitie de leadership / management?

Daca a ajuns intr-o astfel de pozitie inseamna ca abilitatile si experienta l-au recomandat! Eu zic ca e important sa fii autentic, adica sa fii tu, indiferent de pozitia pe care o ocupi, autenticitatea e cel mai clar diferentiator al nostru si este magnetul care atrage oamenii potriviti langa noi. Restul se invata, inevitabil! J

15.  Care este partea care iti place cand vine vorba de condus oameni?

Mie imi plac oamenii, imi place ca toti suntem diferiti, imi place ca nici unul nu e perfect, imi place ca fiecare are ceva unic, imi place energia pe care mi-o transmit oamenii, eu imi iau energia de la oameni! Cel mai mult imi place sa vad ca aduc un plus de valoare in viata oamenilor si in urma colaborarii cu mine devin mai buni, mai pregatiti!

15.  Care este viziunea ta despre training? Sales training?

Training-ul este esential in orice organizatie, iar training-ul de vanzari este una din sursele de energie si motivatie ale unei echipe de vanzari. Training-ul de vanzari sustinut de Adrian Cioroianu, a avut un impact major asupra echipei noastre, feedback-urile primite de la membrii echipei au fost excelente si nu doar la modul declarativ, ci s-a simtit schimbare majora si in atitudinea echipei, in setarea obiectivelor, in time-management-ului fiecaruia, in motivatia si pasiunea cu care lucreaza. Cu siguranta vom crea o traditie in ceea ce priveste training-ul de vanzari sustinut de Adrian!

17.  Cat de des te intalnesti cu echipa ta?

Cu echipa mea ma intalnesc aproape in fiecare zi J, insa avem 3 intalniri mari pe saptamana, una de planificare si strategie in fiecare luni, una la mijlocul saptamanii privind cultura organizationala/echipa / strategii de dezvoltare a echipei si una in fiecare vineri in care avem moment de training. In rest mai am intalniri one to one, aleatorii, cu membrii echipei.

18.  Cum ii motivezi pe oamenii tai?

Cred ca cel mai mult ii motivez pe oameni prin faptul ca cred cu adevarat in ei si in potentialul lor si le transmit acest lucru.

19.  Cum arata o zi obisnuita de lucru din viata ta?

Niciodata una la fel ca cealalta J. Urasc rutina, imi plac provocarile si o zi obisnuita de lucru din viata mea este o zi plina cu provocari, oameni noi, situatii noi, multa agitatie, dar in acelasi timp organizata.

Va astept in vizita sa vedeti cu ochii vostri J!

20.  Iti aduci aminte prima vanzare?

Daaa, bineinteles ca imi aduc aminte J A fost o vanzare cu suprize, a fost chiar de ziua mea, pe 20 Decembrie, iar OCPI se inchidea pe 21. Nu ar           fi fost nici o problema, cumparatorii aveau banii cash, cu vanzatorii ne-am     inteles, am stabilit intalnirea la notar, totul era pregatit, insa surpriza a     fost o ipoteca legala inscrisa in C.F., neradiata, in favoarea matusii        proprietarei.  S-a  achitat valoarea care constituia ipoteca anterior, insa nu s-a operat  acest lucru si in C.F.. Matusa in cauza nu era in localitate pentru a declara incasarea anterioara a valorii ipotecii, cumparatorii plecau in concediu la schi a doua zi, era deja dupa –masa si toata tranzactia a fost la un pas de a se amana/anula. Am rezolvat intr-un final cu “transportul” de urgenta a matusii in cauza la biroul notarial si cu bunavointa dnei Notar care si-a prelungit programul pana mai spre seara pentru noi, am finalizat cu bine tranzactia. Cumparatorii mi-au devenit clienti fideli, am mai tranzactionat ulterior impreuna si m-au recomandat si cunostintelor lor.

21.  O carte pe care ai fi vrut tu sa o scrii?

O carte pe care as fi vrut sa o scriu eu … “Tata bogat, tata sarac” de Robert T. Kiyosaki!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top