Trenduri

Despre adaptabilitate in vremea CORONAVIRUS

Sa inveti din mers sau sa aplici ce-ai invatat in vremuri linistite cam asta-i provocarea cea mare cu care ne confruntam acum in vremea CORONAVIRUS.
Dintr-o data, fiecare dintre noi descopera ca exista mult mai multe aplicatii  pentru comunicarea online decat credea el pe vremea (am vrut sa zic acum o saptamana) cand era suficient sa deschida usa biroului unui coleg pentru a comunica cu el. Si daca pana acum aplicatiile erau doar niste nume de cod despre care vorbeau cei mai tineri sau niste ciudati pasionati, acum numele canalelor de comunicare online se afla pe buzele tuturor.  Multi dintre ce-i pe care-i cunosc nu s-au mutat „acasa”, s-au mutat online si invata sarguinciosi sa foloseasca tool-uri noi care sa le faca viata mai usoara.
Adaptabilitatea este in primul rand despre capacitatea de a invata lucruri noi dar si despre otimism. Pentru ca exista  multe businessuri care oricat si-ar dori nu se pot muta online, Adica mai poti comanda ceva mancare online dar nu te poti multumi cu un print al unei farfurii cu friptura. Asa ca oamenii care conduc astfel de business-uri n-au decat sa ramana optimiti si focusati daca vor sa supravietuiasca crizei. Asa ca ei merg cu optimism inainte pentru ei viata nu e despre probleme ci despre gasirea solutiilor.
Adaptabilitatea iti cere de asemenea si un simt al observatiei cresut. Asta inseamna acea capacitate de a te da doi pasi in spate si de a privi in perspectiva la ce e de facut. Sa stai si sa observi ce se intampla nu pare cel mai bun lucru cand toata lumea se agita sa „rezolve”. Dar exact capacitatea asta de a ne opri si de a privi scenariul de parca n-ai face parte din el, te ajuta sa revii cu mai multa claritate si sa gasesti  solutii.
Un alt aspect al adaptabilitatii la criza il reprezinta gestionarea asteptarilor. Inaintea crizei CORONAVIRUS  asteptarile noastre referitoare la cum va functiona business-ul se bazau pe niste previziuni destul de clare, pe niste statistici si reguli de cauza efect care-ti dadeau o buna predictibilitate asupra a ceea ce urma sa se intample.  Zilele acestea pare ca tot ce am anticipat anterior nu mai funtioneaza.
O parte dintre companiile pe care le stiam „pe val” au avut dificultati mari si neprevazute in business din diverse motive (transport, productie etc) altele au inflorit surprinzator asemeni lui Fat Frumos crescand intr-o zi cat altii intr-un an. Asa ca adaptabilitatea presupune in momentele acestea sa setezi asteptarile fata de partenerii de business intr-o zona de „curiozitate”(gen vom vedea ce se intampla) mai degraba decat intr-o zona de certitudine.
Va doresc sa aveti adaptabilitate in gestionarea acestei crize in care ne aflam.
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

To Top