Recrutare

Atitudine si numai atitudine

De multa vreme am incetat sa mai fac angajari in functie de experienta sau abilitati. Experienta se poate capata, abilitatile se pot invata. Personalitatea unui om este definita cam pana in 25 de ani. De aici incolo mare lucru nu se mai poate schimba. Atitudinea nu se poate invata, fie o ai fie nu o ai. Daca ai un angajat caruia trebuie sa ii amintesti permanent cum sa se poarte si ce trebuie sa faca pentru a atinge obiectivele companiei, trebuie sa incepi sa iti faci planuri sa il inlocuiesti. Poti sa il fortezi o vreme sa faca ce trebuie, dar va fi ceva vremelnic. Nu va dura.

Asa ca, ma uit la omul din fata mea si incerc sa inteleg care sunt trasaturile lui de caracter, ce il pune in miscare, cum se descurca atunci cand da de necaz, cum invata, cum gandeste, cum se adapteaza schimbarilor, etc. Pe astfel de aspecte imi intemeiez decizia de angajare.

  • Cunoaste perfect produsele si serviciile si cauta vada unde se pot potrivi pentru fiecare client in parte.
  • Nu promite niciodata ca va face ceva ce stie ca nu se poate face. Are taria sa spuna NU.
  • Oricat de neplacuta ar fi o problema, el stie ca amanarea abordarii ei va complica infinit lucrurile. In aceasta chestiune deviza lui ar putea fi “acum si aici”.
  • Are tot timpul un plan de contingenta. Niciodata nu e prins descoperit in fata neprevazutului.
  • Pipeline-ul lunii curente depaseste intotdeauna, de doua-trei ori, obiectivele.
  • Se considera responsabil pentru tot ce face si I se intampla. Nu arata cu degetul pe nimeni, nu vorbeste de rau pe nimeni. Daca e sa fie cineva de vina pentru ceva ce nu merge, isi asuma el intreaga vina.
  • Te priveste in ochi cand il intrebi de lucruri neplacute.
  • Nu vine niciodata la tine cu probleme fara sa se fi gandit deja la o solutie sau mai multe.
  • Nu presupune nimic, in nicio situatie. Intreaba, discuta, analizeaza si abia apoi vine cu o opinie.
  • Fiind cu targetul atins si depasit e gata sa mai faca un supliment, la cererea ta, daca alti membrii ai echipei nu sunt unde ar trebui sa fie.
  • E oricand gata sa ramana peste program daca mai este un raport de facut, o comanda de plasat, o prezentare de terminat.
  • Daca esti managerul unui astfel de angajat nu trebuie sa ii spui niciodata de doua ori sa faca un lucru.
  • Munceste si in zilele libere. Atunci cand colegii lui cu realizari subtiri nu mai stiu cum sa lege zilele libere de la stat (sarbatori legale) cu alte zile nelibere ca sa isi extinda mini-vacantele, el face vizite clientilor, isi face planuri.
  • Nu poate sa plece acasa daca ziua se apropie de sfarsit si nu si-a atins toate obiectivele. Incepe ziua primul si o termina ultimul.
  • Stie la leu valoarea comisionului lui la un moment dat.
  • Isi asuma esecurile si le diseca pentru a intelege ce nu a mers.
  • Participa voluntar la concursurile organizate de companie si le mai si castiga.
  • Impartaseste colegilor, in mod voluntar, din experienta avuta in cazurile de succes.
  • Se implica in proiecte noi care nu au legatura cu activitatea lui curenta.

Cu siguranta nu sunt eu acela care sa poata spune cam ce fel de abilitati vor trebui sa aiba vanzatorii in echipa mea peste 5 ani sau peste 10 ani. Dar, oricare vor fi acestea, ele vor putea fi dobandite cu succes de oamenii integri, persistenti, pasionati, plini de energie, creatori de idei noi, optimisti si gata oricand sa o ia de la capat, oricare ar fi obstacolele care le blocheaza, din cand in cand, cursul vietii.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

To Top