Psihologia vanzatorului

Alege sa spui „da” selectiv și lasă haosul să se adune

 

Pentru o gândire de succes ar trebui să spui „nu” activităţilor neimportante (pentru tine). În general, vrei să ajuţi. Și ţi-e greu să spui nu când un coleg te roagă ceva. Sigur, poate fi profund satisfăcător să ajuţi, însă, dacă vrei să-ţi păstrezi timpul și energia pentru ţelul tău cel mai mare, trebuie să spui nu. Sigur, fii uman când refuzi, oferă alternative care să nu necesite prezenţa ta sau redirecţionează solicitările către altcineva care poate fi mai de ajutor.

Tu ai un scop – targetul – și vizualizarea pașilor pentru a-l atinge te așază pe o traiectorie către rezultate extraordinare. Când știi unde vrei să ajungi, gândești mai clar, acţionezi mai ferm și iei decizii mai rapid. Dar mai important este să știi de ce faci asta. De ce o faci? Pentru bani? Nu. O faci pentru tine. Pur și simplu că vrei să fii cel mai bun. Și asta îţi ofertă motivaţie și inspiraţie când apar dificultăţi.

Și ajungem la un aspect mult discutat și disputat. Echilibrul între viaţa personală și cea profesională. Cum să faci să nu-ţi compromiţi viaţa personală pentru obiectivele profesionale?

Scriitorul american James Patterson (primul autor care a vândut un milion de cărţi electronice) a răspuns acestei întrebări așa: „Imaginează-ţi că viaţa este un joc în care jonglezi cu cinci bile: munca, familia, sănătatea, prietenii și integritatea. Și le ţii pe toate în aer jonglând. Dar într-o zi îţi dai seama, în sfârșit, ca bila numită munca este făcută din cauciuc și că, dacă o scapi, va sări înapoi. Celelalte patru bile sunt din sticlă”.

Așa că nu-ţi sacrifica niciodată priorităţile din viaţa personală atunci când presiunea e mare la job. În schimb, prioritizează-ţi la sânge timpul de la job astfel încât să te concentrezi pe obiectivele profesionale. Ţine proaspăt în minte obiectivul major, iar restul este negociabil. Din când în când, lasă deoparte ce e mai puţin important (foi parcurs, rapoarte, CRM) sau roagă pe cineva să te ajute. Fă contracte și încasează-le! Punct și de la capăt. Să zicem că ţi-ai descoperit vocaţia și vrei să fii cel mai bun om de vânzări al tuturor timpurilor și că ai un plan cu pași de îndeplinit pentru atingerea acestui obiectiv. Ești gata să cucerești lumea, dar ai o problemă: cât timp muncești la capodopera ta, restul lumii nu te așteaptă cu răbdare. Se adună lucruri. Sunt întotdeauna alţi oameni și alte proiecte care au nevoie de atenţia ta. Și, pe măsură ce haosul se adună în alte zone, la fel și presiunea de a-l rezolva. Însă învaţă să te descurci cu asta având încredere că munca pe care o faci pentru obiectivul tău major va da rezultate și că, făcând asta, alte zone ale vieţii tale la job se vor simplifica. Așa că lasă haosul să se adune. J

Poţi să încerci orice pentru a te asigura că-ţi maximizezi timpul. Programează perioade în care să te concentrezi pe dorinţa ta cea mai mare, dedică-te acestor perioade și apără-le ca și cum ar fi cele mai importante întâlniri ale tale. Asigură-te că mediul în care îţi desfășori activitatea nu te împiedică să folosești timpul eficient. Oriunde lucrezi, minimizează distragerile. Gândește-te să te izolezi departe de birou, dacă poţi. Pe scurt, pentru ţelul tău ai nevoie de tehnici eficiente de time management și în același timp ai nevoie să accepţi haosul în alte zone ale activităţii profesionale.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top