Interviuri

Interviu cu Marian Seitan | GM Mediapost Hit Mail

Interviu cu Marian Seitan
General Manager Mediapost Hit Mail

Vezi rolul tau mai mult ca un strateg concentrat pe big picture sau mai mult ca un manager hands-on?

In ultimul timp am mers pe prima varianta. Am o echipa buna, eficienta si sudata care sa faca hands-on, este firesc sa se intample asa dupa 19 ani de cariera.

Poti sa imi dai un exemplu in care ai fost implicat in mod special in partea de executie?

Sigur, merg la clienti in continuare. Merg si discut cu clientii mari, cu clientii care vor neaparat sa vorbeasca cu mine…

Cum stii ca decizia pe care ai luat-o este corecta?

Rezultatele sunt cele care iti spun asta. Daca dupa 6 luni, 1 an se dovedeste ca decizia pe care am luat-o a generat rezultatele dorite, eu o numesc o decizie corecta. Bineinteles ca trebuie sa tinem cont de toate implicatiile deciziei respective, pentru ca nu ne uitam doar la EBIT ci si la imaginea in piata a companiei, satisfactia angajatilor… sunt multi indicatori.

Cat timp petreci sa dezvolti lideri in organizatia ta?

Cred ca destul de mult. Prin interactiunea cu mine si cu ceilalti oameni din echipa, oamenii se dezvolta intr-un mod eficient. Cred foarte mult in puterea practicii, a exemplului personal si a actiunilor comune.

Cum definesti succesul personal?

Cred ca in primul rand capacitatea de a-ti atinge obiectivele in mod repetat, in conditiile in care nu o faci cu pretul distrugerii relatiilor, cred ca ai reusit.

Cel mai mare role model? Cum ti-a impactat viata?

Greu de spus. Eu am luat-o singur de jos si nu m-am uitat catre nimeni cu dorinta de a-l lua ca model.

Am interactionat la inceputurile companiei cu domnul Dan Sucu de la Mobexpert, care se inconjurase de niste oameni foarte buni la inceputurile lui. Am invatat multe de la fostul meu asociat, Mihai Petrov, cu care am inceput firma in ’97, care era foarte diferit de mine ca stil si m-a ajutat mult. Colegii mei din Franta m-au inspirat in ceea ce priveste stilul de management frantuzesc, putin inteles in Romania dar cu avantaje de necontestat.

Francezii sunt foarte atenti la cum spun lucrurile, la cum menajeaza orgoliile echipei, sunt mai atenti la angajati decat la profit uneori dar modul asta de a pune problema, are mai mult succes pe termen lung.

Regrete?

Am ratat multe business line-uri pe parcurs, pentru ca m-am concentrat pe altele.

In 2000-2004 piata era in „foame”, cerea multe lucruri noi. Am prins si noi o nisa, dar puteam sa facem mult mai mult.

Ce s-a schimbat in vanzari in ultimii 10 ani?

Cred ca a luat amploare punctul de vedere „bullshit free”. Acum 10 ani, oamenii de vanzari nu dadeau impresia de transparenta si deschidere. Cred ca e mai bine asa, suntem cu totii mai relaxati in abordare. Cred ca in felul asta se pot crea si relatii de business mai solide pe termen lung.

Ce il face pe un om un bun manager?

Intelegerea business-ului in care este, combinata cu intelegerea oamenilor cu care interactioneaza atat in interiorul cat si in exteriorul organizatiei.

Daca ai la angajare doi candidati egali, cum decizi pe care il angajezi?

L-as alege pe cel mai motivat, cel care pare dornic sa depuna mai mult eforturi ca sa aiba succes.

Cea mai mare provocare pentru tine ca lider?

Prin anul 99 stateam prost cu vanzarile. Eu nu am facut niciodata vanzari, rolul meu in firma era de organizare si operatiuni, partea de vanzari ii revenea asociatului meu. La un moment dat el a plecat si a trebuit sa preiau partea de vanzari. Asta a fost cea mai mare provocare pe care am avut-o in business. A trebuit sa invat „the hard way”, fara trainer, doar din interactiunea cu clientii si prin incercare si eroare. Era o misiune critica, daca nu reuseam, firma se inchidea.

Ce faci tu ca sa te dezvolti ca leader?

Mare lucru nu mai fac in momentul asta.  Am in plan sa merg in 2017 la cursuri in zona de inovatie si tehnologie in combinatie cu anteprenoriat. Mi-ar placea sa vad perspectiva americana si sa fac cursurile in Statele Unite.

Un sfat pentru cineva aflat pentru prima data intr-o pozitie de leadership / management?

Sa se autocontroleze in fata oamenilor sai, sa isi pastreze cumpatul si sa rezolve orice problema cu calm.

Ce parere ai despre training in general? Despre sales training in special?

Cred in training, nu cred totusi ca este bine inteleasa in Romania ideea de training. Training-uri din „carti”, sustinute de traineri care nu au practicat niciodata meseria de vanzator, nu doar ca nu au nici un rezultat ci pot fi chiar toxice pentru echipa.

Cum iti motivezi oamenii?

Incerc sa inteleg ce isi doresc si sa ii ajut sa evolueze in cariera.
Incerc sa ii fac sa se simta parte a unui grup cu obiective marete si ca ei sunt importanti.
Incerc sa vin cu recunostinta pentru lucrurile pe care le fac bine.

Cum arata o zi obisnuita de lucru din viata ta?

Incep pe la 8:15, citesc Hot News, ZF si articole din Facebook, citesc mailuri. Aloc circa o ora pentru chestiuni de analiza, iau pranzul cu parteneri sau colegi iar dupa-amiaza am in mare parte intalniri care se intind pana la 7:30.

Iti aduci aminte prima vanzare?

Da, la Orange, in 1997.

Am aflat din reteaua colegilor de facultate ca au nevoie de servicii de marketing direct. Imi amintesc ca am fost destul de coerenti in prezentare si propunere si am luat proiectul. A fost un proiect care ne-a crescut cifra de afaceri de trei ori.

O carte pe care ai fi vrut tu sa o scrii?

Permission Marketing de Seth Godin – O carte de referinta pentru industria de direct marketing.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

To Top