Interviuri

Povesti Nemuritoare de Vanzari

  • Cum a aparut ideea acestei carti si cu ce se diferentiaza de altele de gen?

Era o chestiune care nu imi dadea pace. Mie si altor vanzatori. Sunt pline rafturile librariilor de carti de vanzari, dar intr-o proportie de 99.(9)% sunt carti de afara, traduse in limba romana ( ca asta e calea usoara aleasa de aproape toate editurile din Romania ). Si povesteam intre noi, ca majoritatea lucrurilor din acele carti nu se aplica in Romania si ca avem si noi povestile noastre de vanzari, de care ne aducem aminte, care ar merita auzite si din care si alti vanzatori, antreprenori, corporatisti ar avea lucruri de invatat. Povesti traite si povestite de vanzatori din Romania. Asa ca ideea a aparut oarecum firesc: sa culegem aceste povesti, de la diferiti vanzatori, de pe diferite pozitii, din diferite industrii si sa le transmitem mai departe. De ce povesti nemuritoare? Pentru ca toata generatia mea cu Povesti Nemuritoare cu Praslea si Ileana Cosanzeana am crescut. Si vrem sa ii prezentam tuturor pe Praslea cel Voinic si Vanzator si Ileana Cosanzeana Vanzatoarea. J Care prin povestile lor vor invata si inspira o noua generatie de vanzatori si antreprenori.

  • De ce ati ales sa va finantati prin crowdfunding prin Startarium?

In primul rand, toata componenta financiara a crowfundingului prin Startarium a fost pentru noi pe locul 2. Adica banii erau importanti sa realizam acest proiect, dar si mai important era pentru noi sa vedem cu lumea se implica. “The difference between involvement and commitment is like ham and eggs. The chicken is involved; the pig is committed.” Dragii mei “pigs”, intr-o lume care nu mai este interesata de nimic si unde oamenii asista pasiv la ce se intampla in jurul lor, unii oameni au ales sa puna umarul la ceva. Si cred cu tarie ca de fapt despre asta este crowfundingul, despre asta e Startarium. Aveam 110% din suma necesara cu 16 zile inainte de terminarea campaniei de crowdfunding. Si asta datorita lor, Dar au continuat sa sustina pentru ca voiau sa faca parte din asta. Dam drumul la Povesti Nemuritoare de Vanzari. 🙂

Sunt mandru ca suntem intr-o bula mica. Cea care conteaza. Si ca incercam sa facem ceva.

  • Cum veti folosi resursele obtinute? Ati obtinut doar finantare sau si alt fel de resurse (feedback, baze de date etc.)?

Clar o parte din resursele obtinute se intorc catre contribuitori sub forma de recompense. Am reusit sa atragem si o editura ( Evrika Publishing ) deschisa la colaborarea cu autori romani, cu viziune pe termen lung, care sa sustina acest proiect precum si urmatoarele. Asa ca partea de executie am acoperit-o oarecum. Asa cu din resursele obtinute, o sa investim in evenimentul de lansare al cartii, in partea de marketing in librarii ( postere, wobblere, etc ) si intr-un turneu in cateva orase din tara gen Timisoara, Cluj, Oradea, Craiova, Iasi, etc unde sa avem evenimente de lansare. Dar mai mult pe 18 ianuarie 2018, la lansarea cartii in Bucuresti, vom avea un anunt impreuna cu editura si vom pune o suma de bani la bataie pentru cei care simt ca ii “chinuie” talentul si ar vrea sa contribuie in scris la dezvoltarea comunitatii oamenilor de vanzari din Romania. Vrem sa ducem povestea mai departe. Asa ca tineti aproape. J Bineinteles ca pe tot parcursul campaniei am primit o gramada de feedback, aproape in totalitate “ ca este o idee bestiala, ca e nevoie “, like-uri, share-uri de la oameni pe care ii stiam si de la oameni pe care nu ii stiam. Peste 100 de oameni au contribuit dar mult mai multi au fost alaturi de noi cum au putut ei mai bine.

  • Ce ar trebui sa retina oricine vrea sa initieze o campanie de crowdfunding?

Indiferent cat de buna este ideea trebuie sa stii sa si o “vinzi”. Sa construiesti o poveste in jurul ei. Si sa executi acea poveste cat mai bine din punct de vedere tehnic, cat mai profi. Ma refer de exemplu la banalul video de prezentare, dar care trebuie sa fie cat mai profi facut. Nu cu telefonul J. Apoi ca nu este suficient sa postezi Campania si sa astepti ca lumea sa contribuie. Trebuie sa te implicit activ, sa o promovezi, sa vorbesti cu oamenii, sa tragi de ei. Eu am mers pe un principiu simplu si anume sa nu existe nici o zi de campanie fara macar un sustinator nou. Si putin cate putin se aduna. Printre sustinatori vei gasi si entuziasti care vor iubi atat de mult ideea incat se vor implica cu totul sa o vada realitate. Cum a fost cazul meu cu Lori S., Catalin V., Anca P., Doru S. Cauta-i pe acei entuziasti.Si nu in ultimul rand, ai o idee. Curaj. Incearc-o. Testeaz-o. Experimenteaza. Ce te costa?

  • Care a fost cea mai mare provocare pe care ati intampinat-o in campanie?

Sa avem un sustinator nou pe zi si sa ne pastram energia si atitudinea pozitiva in fiecare din cele 45 de zile de campanie. Indiferent ce se intampla. Pentru ca nu avem o cultura atat de dezvoltata in a ne implica si sustine proiectele mai departe de like si share. Si a fost nevoie sa vorbim cu fiecare donator in parte. Si sa il convingem ca ACUM este momentul sa se implice, nu peste cateva ore, zile, sau cand o sa aiba timp. Dar ne-am bucurat enorm si cand oameni cu care nu am vorbit, poate nu ii stiam, ne-au cautat ei, au donat, s-au implicat. Foarte putini, cei drept. Dar e datator de sperante pentru ceea ce se intampla in jurul nostru. Si pentru ce ati facut: MULTUMESC.

  • Un mesaj pentru comunitatea Startarium

Nu eu am spus-o, dar cred in asta: “In cinstea nebunilor, a rebelilor, a scandalagiilor…in cinstea celor care vad lucrurile diferit, care nu sunt legati de reguli. Ii puteti cita, puteti sa nu fiti de acord cu ei, ii puteti glorifica sau defaima, dar singurul lucru pe care nu il puteti ignora este faptul ca ei sunt cei care schimba lucrurile. Ei imping rasa umana catre evolutie si in timp ce unii ii considera nebuni, noi ii vedem ca adevarate genii, pentru ca cei care sunt suficient de nebuni incat creada ca pot schimba lumea sunt cei care o schimba cu adevarat.”. Asadar in cinstea voastra! Asta e pentru comunitatea Startarium si pentru ce faceti voi. Sa schimbam lumea.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top