Interviuri

Interviu cu Mihai Nodea | Regional Manager HTC

  1. Vezi rolul tau mai mult ca un strateg concentrat pe big picture sau mai mult ca un manager hands-on?

As spune ca e o imbinare intre cele doua. Desigur, e foarte important sa ai focus pe big picture si pe obiective, insa a fi hands-on te va ajuta in multe situatii, iar acest aspect  este adesea vazut de catre unii angajatori ca o trasatura la fel de utila ca si o calificare academica. A fi handson te poate ajuta in mod special in acele structuri sau organizatii in care resursele sunt limitate, sau mediul foarte dinamic, asteptarea fiind ca managerul sa acopere atat zona de strategie cat si cea de executie.

  1. Poti sa imi dai un exemplu in care ai fost implicat in mod special in partea de executie?

Au existat multe cazuri in care am fost invitati sa participam la evenimente in calitate de parteneri si adesea m-am implicat in elaborarea elementelor care constituiau prezenta noastra acolo, mai ales in zona de experienta oferita. De asemenea, in cazul proiectelor de anvergura (campanii de comunicare, promotii) adesea imi doresc sa am un input in ceea ce priveste tacticile alese, elaborarea si validarea conceptelor de comunicare, precum si sa fiu la curent cu implementarea si derularea proiectelor.

  1. Cum stii ca decizia strategica pe care ai luat-o este corecta?

Poti trage o astfel de concluzie in urma procesului de evaluare. E important ca dupa incheierea unui proiect important sa analizezi daca strategia aleasa a functionat, sau daca ar putea fi imbunatatita.

  1. Cat timp petreci sa dezvolti lideri in organizatia ta?

Dezvoltarea membrilor echipei este un process on-going si de durata, care se intampla in fiecare zi, insa, evaluarea periodica, coaching-ul si mentoring-ul sunt elemente care ar trebui sa nu lipseasca in acele organizatii care isi doresc dezvoltarea de lideri.

  1. Cum definesti succesul personal?

Succesul personal este o chestiune pur individuala, insa pentru mine definitia ar fi sa reusesti sa inveti ceva nou in fiecare zi si sa traiesti in conformitate cu valorile tale.

  1. Cel mai mare role model? Cum ti-a impactat viata?

Elon Musk. Consider ca viziunea si indrazneala lui ar trebui sa fie o inspiratie pentru oricine.

  1. Regrete?

Cu totii avem regrete mai mici sau mai mari, nu? Important e sa invatam din greseli si pe cat posibil sa nu le repetam.

  1. Ce s-a schimbat in vanzari in ultimii 10 ani?

Cred ca in primul rand consumatorii. Indiferent ca vorbim de B2B sau B2C, profilul clientului final a suferit cele mai mari schimbari. Oamenii au extrem de multe surse astazi, atat de informare cat si de a procura ceea ce isi doresc, ca sa nu mai vorbim de diversitatea ofertelor.

  1. Ce-l face pe un om un bun manager?

Empatia este una din calitatile cheie, in viziunea mea, precum si creativitatea si perseverenta.

  1. Daca ai la angajare doi candidati egali, cum decizi pe care il angajezi?

Atitudinea pozitiva face diferenta pentru mine.

  1. Cea mai mare provocare pentru tine ca lider?

Sa anticipezi schimbarile si sa fii pregatit pentru ele, precum si sa ai capacitatea de a te adapta situatiilor si cerintelor noi.

  1. Ce resurse ai recomanda pentru cineva care vrea sa devina un sales leader / manager ?

Dupa setarea acestui obiectiv de cariera, cred ca e important sa lucreze atat la o ‘pozitionare’ in interiorul companiei care sa ii deschida un astfel de drum, precum si sa invete pe cat de mult de la cei care detin un astfel de rol in prezent. Orice ocazie de a-si testa compatibilitatea ‘live’, intr-un rol interimar pe acel job, ar trebui exploatata. In rest, sales trainings si orice fel de pregatire in zona de management inseamna intotdeauna un plus.

  1. Ce faci tu ca sa te dezvolti ca leader?

Incerc sa invat din greseli, dar si foarte mult de la ceilalti. In plus, feedbackul e important in procesul de dezvoltare. Nu imi e teama sa cer feedback de la colegi, subalterni, sefi. De asemenea, multa introspectie.

  1. Un sfat pentru cineva aflat pentru prima data intr-o pozitie de leadership / management?

Don’t panic! Daca ai ajuns intr-o pozitie de management e cel mai probabil pentru ca cineva a avut incredere in tine. Acum trebuie sa ai si tu. Probabil iti va lua ceva timp pana cand te vei simti confortabil in noul rol, insa te afli pe un drum bun.

  1. Care este partea care iti place cand vine vorba de condus oameni?

Mi se pare o provocare frumoasa sa poti forma o echipa si sa reusesti sa determini implicarea membrilor acesteia in atingerea obiectivelor de business. Reusesc astfel sa ma descoper mai bine, sa imi aflu limitele, dar si sa impartasesc ceea ce stiu si nu in ultimul rand, sa invat de la oameni.

  1. Care este viziunea ta despre training? Sales training?

Procesul de invatare e unul continuu, important e sa vrei sa inveti si sa te dezvolti, iar daca poti face asta cu ajutorul expertilor, cu atat mai bine. Training-urile reprezinta o componenta foarte importanta a planului de dezvoltare, iar daca ai sansa ca astfel de programe sa fie oferite de compania pentru care lucrezi esti norocos, daca nu, exista resurse de care te poti accesa

  1. Cat de des te intalnesti cu echipa ta?

Incerc sa mentin un contact zilnic, chiar si atunci cand ma aflu in deplasari de afaceri, insa un element important este acela de a avea o forma organizata de trecere in revista a activitatii departamentului/echipei si de evaluare a progresului vs obiective impuse, printr-un meeting saptamanal. In urma acestuia se desprind si elementele pe care trebuie sa ne focusam prioritar.

  1. Cum ii motivezi pe oamenii tai?

Pe langa formele materiale de compensare (nu intotdeauna la indemana), oamenii apreciaza o atmosfera placuta de lucru, o relatie deschisa cu managerul lor, o buna comunicare si cred ca unul din cele mai importante elemente ramane empatia.

  1. Cum arata o zi obisnuita de lucru din viata ta?

Primul lucru pe care il fac e sa imi stabilesc agenda si prioritatile pentru ziua respectiva. Apoi imi impart focusul intre cele trei zone principale de interactiune: parteneri, echipa locala, colegii din alte tari. Incerc sa nu inchei ziua fara un o scurta trecere in revista a realizarilor din acea zi.

  1. Iti aduci aminte prima vanzare?

Da, desi e vorba mai degraba de un upsell, lucram in call center pentru unul dintre operatorii de telefonie mobila si am determinat un client sa isi faca o schimbare de pachet, am fost tare mandru.

Mi s-a parut mereu fascinant sa reusesti sa convingi pe cineva sa faca o schimbare (mai ales daca e vorba de o achizitie).

  1. O carte pe care ai fi vrut tu sa o scrii?

Elon Musk – Tesla SpaceX si Misiunea Construirii Viitorului Fantastic de Ashlee Vance. O recomand tuturor celor interesati de tech sau antreprenoriat, fiind povestea unuia dintre cei mai incredibili oameni de afaceri si indrazneti antreprenori ai prezentului.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

To Top