Sales Magazine

Managementul echipei de vanzari in 10 puncte

Nu este curs de management, nu este teorie aplicată, nu este nici o înșiruire la întâmplare. Este, de fapt, un tablou cu și despre oameni, comportamente, echipe și, nu în ultimul rând, performanța acestora tradusă în cifre. Adică, scopul final al oricărui business.

În cazul coordonării echipelor de vânzări, cea mai mare încercare a managerului este să își formeze echipa. Ușor de spus, mai greu de făcut, pentru că fiecare individualitate este o piesă care formează acest puzzle. Când recrutez, mă uit cel mai mult la caracterul și la compoziția potențialului moral al persoanei din fața mea. Fac, apoi, un exercițiu mental: unde o să se potrivească, cum va fi el peste ceva timp, ce loc va ocupa în echipă, care vor fi relațiile de lucru cu ceilalți. Toate acestea îți indică și cam care va fi nivelul de performanță. Vestea foarte bună este că echipa formată astfel începe să aibă o existență proprie și chiar și atunci când unii membri se schimbă, spiritul dăinuie, continuă, formează și crește individualitățile componente. Este foarte interesant să vezi mulți vânzători la un loc, fiecare cu personalitate puternică, dar și diferit de restul, care compun acest puzzle, acest spirit, și care reușesc să se bucure de reușitele comune ale echipei uneori chiar mai mult decât de cele proprii.

Foarte pe scurt, puțin din succesul unei echipe de vânzări B2B, constă în:

În final, aș dori să subliniez faptul că vânzătorii sunt experți ai schimbării, sunt cei care generează schimbarea la client, sunt cei care propulsează afacerea companiei la care lucrează, dar și pe cea a clientului, oameni care dețin toate elementele despre care am scris mai sus. Datoria managerului este să le descopere, să le premieze și să le îmbunătățească permanent, în așa fel încât acestea să funcționeze ca un tot unitar extrem de complex și care se numește simplu: “echipa”.

RADU PUIU, BUSINESS SALES DEVELOPMENT MANAGER LA ORANGE ROMÂNIA

PS: articol aparut prima data in Manager Express.