Interviuri

Un pic de magie cu „manecile suflecate” cu Ioana Tircomnicu-Unga, Managing Partner INAS S.A.

 

  1. Vezi rolul tau mai mult ca un strateg concentrat pe big picture sau mai mult ca un manager hands-on?

Viziunea mea este sa fiu concentrata pe big picture, insa sunt multe situatii in care trebuie sa imi “suflec manecile” si sa fac management aplicat. Desi ideea de a fi un strateg este mult mai atractiva pentru ca aduce mai multa provocare, si daca m-ai pune sa aleg una din doua spre asta m-as inclina, trebuie sa recunosc ca in viata reala de fapt este foarte important echilibrul pe care reusesti sa il acorzi celor doua componente. Una are nevoie de cealalta ca magia sa se intample.

  1. Poti sa imi dai un exemplu in care ai fost implicat in mod special in partea de executie?

E foarte greu sa aleg un exemplu. Sunt foarte des implicata in partea de executie. Pe de o parte pentru ca imi sta in fire sa lucrez foarte aproape de colegii mei, pe de alta parte pentru ca lucrul intr-o companie de dimensiuni medii presupune o mare varietate de sarcini pentru fiecare persoana in parte. Atunci cand timpul ne preseaza, fiecare face ce stie mai bine, astfel incat task-ul sa fie finalizat in cel mai scurt timp. Suntem o echipa minunata.

  1. Cum stii ca decizia strategica pe care ai luat-o este corecta?

Dupa cum (a)dorm in noaptea respectiva. Daca nu sunt impacata cu decizia luata, imi va lua ore sa adorm. Ma voi ridica de x ori sa imi fac notite pe telefon pentru a doua zi, ma voi rasuci de y ori, si la propriu si la figurat, pana sa adorm si ma voi trezi noaptea de z ori cu noi idei.

  1. Cum definesti succesul personal?

In progress..

  1. Cel mai mare role model? Cum ti-a impactat viata?

Tatal meu. El a reusit sa puna pe picioare un business care e greu si azi, insa in urma cu 26 de ani era.. imposibil. Nu stiu cum a reusit, nici azi nu reusesc sa imi explic pe deplin. Stiu doar ca a avut o viziune clara, foarte mult curaj, iubea ceea ce facea si era un tehnic exceptional. Cum mi-a impactat viata? Pai cum putea mai mult. In loc sa plec in State, cum imi doream cand eram adolescenta, sa lucrez pentru o corporatie cum vezi prin filme, am ramas aici pentru ca am crezut in INAS, o companie de 50 de oameni, departe si ca numar si ca suflet de ceea ce inseamna o corporatie. Mai mult, am devenit omul ala pentru care “just good is not good enough”.

  1. Regrete?

Sunt prea tanara sa am regrete, there’s still time J, pentru orice; in al doilea rand, regretele, daca tot se numara, se numara la sfarsit. Dar eu nu cred ca voi avea timp pentru asta. Cand voi iesi in cele din urma la pensie, la cei 80 de ani frumosi J, imi voi gasi cu singuranta lucruri de facut, alea pentru care nu am timp acum – gatit, gradinarit, filme, sa nu mai vorbesc despre poze, pe care le tot fac dar nu apuc deloc sa le vad (am facut un calcul rapid, luand in considerare volumul existent si cel preconizat, care creste exponential de cand il avem pe kinder, voi avea nevoie de ~6.500 de ore doar pentru aceasta activitate). Nu cred ca voi avea timp pentru regrete.

  1. Ce s-a schimbat in vanzari in ultimii 10 ani?

Nu mai exista limita de viteza azi. Iar asta vine in mare parte ca efect al dezvoltarii extraordinare a tehnologiei si a rapiditatii cu care acest lucru se intampla. Cred ca azi suntem intr-un punct cheie, lumea se pregateste pentru schimbari majore; industria se schimba radical, intram in a 4-a era industriala iar asta va impacta masiv absolut toate lucrurile pe care le stim sau le facem azi. In alti 10 ani lucrurile vor fi si mai diferite. Cursa va fi din ce in ce mai stransa. Stii statistica aia? – in urma cu 50 de ani media de timp petrecuta de o companie in top 500 era de 61 de ani. Azi este de 18. Tehnologia schimba totul, inclusiv procesele de vanzari.

  1. Ce-l face pe un om un bun manager?

Trei lucruri: inima aia buna, careia chiar ii pasa de oameni; urechea care mereu are timp sa ii asculte, dar care niciodata nu se pleaca si desigur, creierul ala destept si curios care stie sa isi gospodareasca timpul si resursele.

  1. Daca ai la angajare doi candidati egali, cum decizi pe care il angajezi?

Cred ca nici gemenii identici nu sunt identici. Fiecare experienta pe care o traim, fiecare secunda de viata, ne modeleaza intr-un mod unic. Cei doi candidati pot fi egali doar prin prisma experientei profesionale, desi si acolo cred ca este greu de pus semn de egalitate in viata reala pentru ca totul este dependent (si variabil) de perceptia si intelegerea fiecaruia, insa presupunand ca este asa, il voi alege mereu pe cel care este cel mai “om” dintre cei doi.

  1. Cea mai mare provocare pentru tine ca lider?

Sa inteleg ceea ce oamenii nu imi spun in cuvinte. Este un puzzle cu multe piese si cand ai multe alte task-uri de rezolvat, este destul de dificil sa gasesti timpul si, mai ales, concentrarea necesara pentru a pune piesele cap la cap. De multe ori nici macar nu stii cate piese ai la indemana. Daca as avea o bagheta magica, asta ar fi primul lucru pentru ca as folosi-o.

  1. Ce resurse ai recomanda pentru cineva care vrea sa devina un sales leader / manager ?

Multa energie pozitiva, multa rabdare si zero minciuni.

  1. Ce faci tu ca sa te dezvolti ca leader?

Incerc sa imi fac timp. Cat mai mult timp. Sa invat, sa citesc, sa ma documentez, sa vorbesc cu oamenii si .. sa ma gandesc.

  1. Un sfat pentru cineva aflat pentru prima data intr-o pozitie de leadership / management?

Nu uita, niciodata, ca oamenii sunt cea mai importanta resursa in orice organizatie.

  1. Care este partea care iti place cand vine vorba de condus oameni?

Momentul ala cand nu mai au nevoie sa fie condusi.

  1. Care este viziunea ta despre training? Sales training?

Invatarea, si punerea in practica, trebuie musai sa fie un proces continuu. Si asta nu e valabil doar in vanzari.

  1. Cat de des te intalnesti cu echipa ta?

Ori de cate ori este necesar. Ori de cate ori am eu sau au ei nevoie. Si ori de cate ori imi este dor de ei.

  1. Cum ii motivezi pe oamenii tai?

Le spun deschis ce imi doresc si cum imi planific sa ajung acolo. Iar ei fac mereu parte din plan si stiu asta.

  1. Cum arata o zi obisnuita de lucru din viata ta?

Agitata si foarte aglomerata. Imi incep ziua mereu cu o cafea tare pe care o dublez cu lapte. In una din doua dimineti ma minunez cat lapte pot bea colegii si ma duc sa cumpar altul sa pun in frigider. Singurul lucru pe care il fac constant prima data dimineata este sa trec repede prin e-mail-uri – imi place sa raspund rapid clientilor si asta este unul dintre primele lucruri pe care le transmit noilor colegi. Ce se intampla apoi pe parcursul zilei tine foarte mult de agenda si de orele la care mi se activeaza acea “fereastra magica”. Cand fereastra este activa, de obicei ma concentrez pe acele task-uri care necesita creativitate. Cred ca fiecare om are un bioritm propriu si este foarte important sa tina cont de el, doar in acest fel va atinge productivitatea maxima.

  1. Iti aduci aminte prima vanzare?

Destul de bine. Se intampla acum mai bine de 10 ani. Mi-a dat aripi. Azi imi sunt si clienti si prieteni.

  1. O carte pe care ai fi vrut tu sa o scrii?

Orice carte a lui Dale Carnegie. Daca il citesti dupa ce i-ai citit pe altii care au scris pe aceleasi subiecte, este foarte posibil sa ti se para cam “basic” insa a fost un deschizator de drumuri. Fara el, literatura de specialitate ar fi aratat cu siguranta altfel si poate s-ar fi si intamplat mai tarziu.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top