Psihologia vanzatorului

START la Intraprenoriat in managementul procesului de vanzare

 

Intraprenoriatul este o trasatura de tip antreprenorial al angajatilor din organizatiile mari.

Acest concept a luat nastere in jurul anilor ’80 si a inceput cu pasi timizi sa patrunda si in organizatiile prezente pe plan local.

Dincolo de etapele procesului de vanzare (prospectare, verificare status client, abordare directa, planificare si pregatire intalnire, identificare nevoi, pregatirea unei propuneri personalizate, inaintarea propunerii catre potentialul client, intalnirile de dupa ofertare, intalnirea cu angajatii-daca este cazul, customer survey in cadrul organizatiei client-daca este cazul, stabilirea intalnirii finale, negocierea termenilor contractuali, semnarea contractului) consider ca este foarte important sa iti asumi rolul de intraprenor in intregul proces si al managementului propriului tau portofoliu de clienti.

De ce? Pentru ca tu esti responsabil pentru acestea! Tu esti owner-ul si dezvoltatorul propriilor tale proiecte!

Increderea in acest concept de intraprenoriat este crescuta in momentul in care tu, in calitate de angajat, aloci mai mult timp proiectelor tale in lucru, inovatie, dedicare si flexibilitate. Acestea consider ca sunt principalele avantaje aduse de tine atat organizatiei, cat si clientilor.

Autonomia pe care o defineste conceptul de intraprenoriat este trasatura de baza. In calitate de manager ai autonomia de a dezvolta afacerea companiei, in concordanta cu directia strategica si politicile interne stabilite.

Angajatul intraprenor dintr-o echipa de vanzari te va ajuta in deschiderea de cat mai multe proiecte noi, inovative, avand un comportament de antreprenor, dar bazandu-se pe resursele interne de care dispune. Astfel, isi va atinge si depasi obiectivele setate.

Procesul de vanzare este foarte complex. In functie de piata din care faci parte, de serviciile oferite/produse samd. Asumarea rolului de intraprenor in cadrul portofoliului tau de clienti, in cadrul managementul procesului de vanzare si al echipelor de vanzari iti va aduce un plus de valoare inovativa. Bineinteles, pot fi si trasaturi native, este nevoie de curajul de a iti asuma, de a produce si livra mai mult in conditii cat mai profitabile. Dar, iti asumi acest rol?

Pentru inceput, iti propun sa faci o proprie analiza asupra echipei pe care o coordonezi, a stilului tau de vanzare, asupra echipei din care faci parte, a organizatiei si a managementului portofoliului tau de clienti. In urma acestei analize, vei realiza foarte usor daca poti sa iei in calcul o cultura intraprenoriala in cadrul procesului de vanzare. Organizatia iti pune la dispozitie toate uneltele necesare. Important este ce faci cu ele pentru a putea atinge obiectivele setate si modalitatea de a le atinge va tine doar de calitatile, aptitudinile si de deciziile tale.

Sustin acest concept, intrucat iti ofera posibilitatea de a iti conduce si trasa propria directie cu toate uneltele interne din dotare.

Ca manager al unei echipe de vanzari, pe langa stilurile diferite pentru fiecare dintre membrii echipei, vei putea identifica si trasaturile intraprenoriale ale acestora. Cum ii vei sustine ulterior? Prin implicarea directa si constanta in toate etapele procesului de vanzare, printr-o rata de conversie cat mai ridicata pentru toate proiectele, prin participare la evenimente de profil si crearea unei harti interne din cadrul organizatiei.

Ca in antreprenoriat, in momentul in care alegi sa pornesti pe acest drum, conturezi un plan, faci o analiza si o strategie. Ai libertatea de a testa, de a identifica oportunitati.

Avand in vedere ca in afaceri singura constanta este schimbarea, pentru a nu putea fi depasit este necesar sa te adaptezi. Astfel, organizatia din care faci parte iti pune la indemana toate elementele pentru a iti putea desfasura activitatea, tu alegi doar daca te defineste stilul intraprenorial si START!

 

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top