Interviuri

Profil de vanzator – Sorin Chirica

 

  1. Cum ai ajuns in vanzari?

Inca din timpul liceului am fost pasionat de calculatoare, sisteme IT, etc.

Imediat dupa terminarea acestuia, m-am angajat pe pozitie de vanzator in cadrul unei companii de tehnica IT. Job-ul consta in asamblarea sistemelor de calcul si vanzarea acestora in magazinul companiei. Astfel, aveam banii mei si eram fericit!

  1. Prima ta vanzare?

Dupa cativa ani de activitate in sales, in cadrul unei compani multinationale de telecomunicati m-am implicat si am finalizat un proiect ce a adus certificarea gold din partea CISCO.

Consider ca aceasta a fost prima mea vanzare, vanzare adevarata, deoarece m-am simtit in locul potrivit, ca ceea ce mi-am propus s-a realizat si ca toata munca depusa pana atunci a  contribuit la evolutia mea si a dat rezultate.

  1. Cum arata o zi tipica din viata ta?

Fiecare zi incepe la fel, primul lucru pe care il fac “cand deschid ochii” este sa pun pe foc ibricul de cafea.

Iubesc cafeaua la ibric, precum si tigara impreuna cu aceasta. Le consider excesele mele, de care sunt mandru, fiindca si in excese trebuie sa avem pasiune.

Ulterior verific agenda din ziua anterioara si observ ce aveam propus si nu am realizat. Astfel, imi construiesc noua agenda, lista de prioritati, etc.

Zilnic port discutii cu reprezentanti din interiorul companiei, cu acei colegi ce ma ajuta in proiectele mele, cu parteneri/furnizori de servicii si bineinteles ii abordez pe cei care ii vad ca viitori colaboratori.

Dupa terminarea programului de business fac miscare, fie alerg, fie merg la sala.

De abia astept sa ajung acasa, acolo ma simt extraordinar. Micile placeri ale vietii trebuie consumate cu grija!

  1. Ce te face mandru in cariera de business?

Sunt multe aspecte de care ma bucur in cariera mea. De la cultura organizationala, proceduri de lucru pana la situatia financiara si mai ales oamenii pe care ii intalnesc.

Mi-am dorit si am lucrat pentru compani multinationale (ultimii 10 ani), ani in care am performat.

In prezent lucrez antreprenorial, ceea ce ma motiveaza si ma face mandru de realizarile in plan de business.

Succesul si meritele fiecaruia apar in timp prin munca si daruirea catre jobul prestart.

  1. Ce te face un vanzator bun?

Un vanzator bun?! Poate e ceva sau cineva care te ajuta sa devii un bun vanzator sau poate amandoua.

Cert este ca prin munca, corectitudine si bun simt poti ajunge un bun vanzator. Ma consider tipul de vanzator emotional, imi construiesc negocierile pe acest tipar dar in acelasi timp imi impun sa fiu un vanzator rational.

De asemnea, sunt de parere ca un vanzator bun este o persoana care poate echilibra si completa cele doua tipare, emotional si rational.

Pasiunea pentru ceea ce faci te conduce catre succes, vei invata din greseli si din proiectele concretizate.

  1. Ce provocari ai avut pe parcurs?

Provocari au fost atat  in mediul de business cat si cel personal.

Oricat de mult ne dorim ca cele doua medii sa nu actioneze una asupra celeilalte acest lucru este imposibil.

Primul loc de munca l-am avut la 18 ani, de curand am implinit 39 de ani,si lucrez in sales de 21 de ani.

Ultima provocare, in business si in plan personal, m-a adus din Bucuresti, unde lucram pentru o multinationala din telecom, in Timisoara. Acum lucrez pentru o companie romaneasca, mai exact din Oltenia, eu fiind un moldovean din Galati. Este exact ca atunci cand Estul intalneste Vestul.

  1. Sfaturi pentru vanzatori…

Sfaturi?! Prea mult zis, chiar nu ma consider inca un batran in mediul de business, cred ca de abia acum incep sa ma inteleg si sa ma dezvolt profesional, pot doar sa transmit anumite recomandari:

  • Fii creativ, fii pasional in ceea ce faci, fii mai bun decat ai fost ieri
  • Considera business-ul care il faci ca fiind al tau, doar asa vei reusi sa iei cele mai bune decizii
  • Nu privi in afara cutiei, ignora, ea nu exista. Poti face orice iti doresti atat timp cat ai argumentele corecte.
  • Discuta si ai un comportament de nivel inalt – fii CEO-ul companiei in relatiile de business create si pe cele care le doresti sa le dezvolti.
  • Fii corect , explica si de cele mai multe ori creaza un summary pentru partenerul de discutii, urmareste-l si finalizeaza tot ceea ce ti-ai propus in proiectul respectiv. Astfel, vei crea o buna impresie si vei fi considerat ca fiind un profesionist, iar de aici mai este doar un pas in a inchide un deal.
  1. Cu cine ai vrea sa iesi la o cafea din lumea de business?

Intelegerea, modului de business, al cat mai multor companii te ajuta in a te dezvolta. Orice discutie purtata la o cafea, de business si nu numai te va ajuta sa fii creativ. Consider ca cei care au cladit aceste afaceri romanesti sunt oameni de la care putem si avem posibilitatea sa invatam foarte mult.

Tocmai de aceea ma indrept si ma uit asupra firmelor de success din tara noastra.

  1. La ce eveniment important din business ti-ar fi placut sa asisti?

Imi place sa relationez cu oamenii. Imi plac evenimentele in care discutiile sunt cele reale, normale, corecte nu ineptii si pareri generale. Daca nu ne concentram asupra a ceea ce vrem sa facem specific si vorbim doar generalitati nu vom evolua in nici un domeniu.

  1. Daca ai scrie o carte, despre ce ar fi?

Cred ca as scrie o carte de povesti pentru copii. Am inventat atat de multe povesti pentru fetita mea incat cred ca as fi in stare sa le si scriu.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top