Interviuri

Profil de vanzator | Mihaela Patrana

Interviu cu Mihaela Patrana
Sales Manager CEE, Criteo | Barcelona

  1. Cum ai ajuns in vanzari?

In 2009, cand am intrat in organizatia studenteasca AIESEC, fetele de la HR au vazut “potentialul de vanzator” in mine, asa ca am fost distribuita pe departamentul de “Relatii Externe”. Toata lumea din organizatie era super casual, cu exceptia vanzatorilor, grupul ala de studenti mai cool, business, cu carti de vizita si serviete.

Nu prea m-am incadrat in categoria vanzatorilor la patru ace si cu atat mai putin a “hunterilor”, asa ca drumul meu in vanzari in organizatia respectiva nu a durat mult… fiindca era greu, alergatura, trebuia sa accept ca uneori mai si pierd, mult stres si mai trebuia sa fac si cold calling.

Am facut usor tranzitia catre Resurse Umane, tot lucru cu oamenii, dar fara presiunea targetului. Am coordonat un an departamentul de HR din AIESEC, primul meu job real a fost in HR, la HQ DHL in Germania… si parea ca o sa am o cariera lunga si fructuoasa in domeniul acesta. Nu a fost cazul, m-am intors rapid in vanzari, desi inca cred ca departamentele astea sunt foarte similare si ca singura diferenta este clientul, intern vs extern.

Pana acum am vandut: idei, training-uri, consultanta si mai nou… solutii de performance marketing.

  1. Prima ta vanzare?

Prima mea vanzare a fost la o companie de IT din Craiova, in perioada studentiei. Organizam un targ de cariere si am vandut cu patos potentialul studentilor craioveni si cat este de important, pe termen lung, ca ei sa fie activi in viata studentilor de azi, angajatilor de maine. Eram un vanzator cu un stil mai poetic.

  1. Cum arata o zi tipica din viata ta?

Ma trezesc la 7 si ma straduiesc sa ajung la timp la birou in fiecare dimineata. Urc la etajul 35,  imi beau cafeaua, citesc presa, deschid Linkedin-ul si imi rezerv dimineata pentru a contacta noi clienti. In a doua parte a zilei ma ocup de partea admnistrativa din vanzari, emailuri, rapoarte, suport in implementarea campaniilor.

  1. Ce te face mandra in cariera de business?

Nu cred ca este un anumit rezultat, un client, un contract sau o companie. Sunt mandra de relatiile pe care le-am dezvoltat cu clientii mei, imi sunt dragi, unii mi-au devenit chiar prieteni. Asta se leaga de al doilea lucru care ma face mandra: ca indeferent de cat de competitiva este piata, nu m-am transformat intr-un “vanator”, intr-un vanzator agresiv. La birou sunt asa cum sunt si in viata privata: cu bun simt si cu o abordare simpla si umana.

  1. Ce te face un vanzator bun?

Cand am construit acest ghid de interviu, adresam intrebarea asta vanzatorilor despre care stiam ca sunt foarte buni. Eu nu stiu daca sunt un vanzator bun. Cred ca oamenii apreciaza la mine bunul simt, faptul ca imi pasa de business-ul lor si ca nu promit lucruri pe care nu le pot livra.

  1. Ce provocari ai avut pe parcurs?
  • Sa accept faptul ca nu pot castiga tot timpul un contract si ca uneori vor alege sa lucreze cu competitia.
  • Sa imi iau inima in dinti si sa sun, in loc sa ma ascund in spatele unui e-mail.
  • Sa ma obisnuiesc cu faptul ca dupa un quarter cu rezultate excelente, mereu incep de la zero.
  • Sa livrez traininguri de vanzari, unor vanzatori cu mai multi ani de experienta in vanzari decat varsta mea.
  1. Sfaturi pentru vanzatori…

Nu cauta retete in carti de vanzari, vanzarile se invata la biroul clientului! Cred ca asta este cea mai importanta lectie pe care am primit-o in vanzari. O spune toata lumea, mai greu cu partea practica.

  1. Cu cine ai vrea sa iesi la o cafea din lumea de business?

In momentul asta as vrea sa ies cu Adrian Cioroianu si gasca de la AC Knowledge & Sales Magazine. Nu am avut niciodata idoli in business sau in viata, stiu doar ca imi plac oamenii autentici si ca am de invatat ceva de la ei, in fiecare zi.

  1. La ce eveniment important din business ti-ar fi placut sa asisti?

Mi-ar fi placut sa asist la perioada in care marile corporatii ale lumii: Starbucks, Apple, Ford etc erau simple start-up-uri, cu provocarile specifice unui business la inceput de drum. Mi se pare fascinant sa vad cum o simpla idee pusa pe o hartie, se transforma in realitate.

  1. Daca ai scrie o carte, despre ce ar fi?

As scrie despre “psihologia vestimentatiei”, dar inca nu am deslusit-o nici eu.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top