Interviuri

Interviu: Andrei Preasca – B2B Sales and Customer Care Director – Orange Moldova. “Cel care vrea sa obtina ceva, cauta solutii si cel care nu are scopuri, cauta explicatii”

 

  1. Vezi rolul tau mai mult ca un strateg concentrat pe big picture sau mai mult ca un manager hands-on?

Într-o lume atât de dinamică, nu poti fi doar un strateg sau manager hands-on. Este o sinteza in stare pura intre un vizionar –  care este un om visator si care zice “eu vreau”, un inventator – care este in proces de creare continua, un leader – care poate incuraja sau inspira la succes si un muncitor- care le poate face pe toate daca este necesar.

 

  1. Poti sa imi dai un exemplu in care ai fost implicat in mod special in partea de executie?

De natura sunt perfectionist. Probabil o sa raspund foarte banal, dar Un client satisfăcut este cea mai bună strategie într-o afacere. Prefer sa ma implic in analiza reclamatiilor. Este o sursa perfecta sa aud ce doresc clientii si sa ne perfectionam foarte rapid.  

 

  1. Cum stii ca decizia strategica pe care ai luat-o este corecta?

Lucrurile se intampla atunci cand initiativele se pun in aplicare. Cand ele doar se discuta, timpul trece si devine mai greu sa iei o decizie corecta sau apar indoieli. In momentul cand decizia a fost luata, fac urmatorul pas.

  1. Cat timp petreci sa dezvolti lideri in organizatia ta?

Identific líderul de la primul interviú de angajare, apoi urmaresc pe parcursul careierei lui daca are abilitati de crestere si ii ofer posibilitatea de-a se promova. Sunt situatii care te fac leader le ratezi, nimeni nu este de vina. Sunt deschis pentru a ma impartasi cu experienta personala si Incerc sa fiu un bun exemplu…

 

  1. Cum definesti succesul personal?

Daca ceea ce faci este o valoare pentru altii, deja este bine.  

 

  1. Cel mai mare role model? Cum ti-a impactat viata?

Am facut cunostinta cu multa lume, dar pot spune cu fermitate ca am fost format ca líder de antrenorul meu din sport, Oleg Pudov, care m-a invatat multe. Motto-ul preluat de la el este “Cel care vrea sa obtina ceva, cauta solutii si cel care nu are scopuri, cauta explicatii”.

 

  1. Regrete?

Prefer sa nu traiesc cu regrete. Fac conluzii si merg mai departe. Ceea ce am sunt remuşcările de a fi suparat pe cineva cu vorba sau cu fapta.

 

  1. Ce s-a schimbat in vanzari in ultimii 10 ani?

In aceasta perioada cuvantul cheie este Timpul, mai ales de luare a deciziilor. Clientii sunt mult mai pragmatici si mai bine pregatiti stiind exact ce doresc sa cumpere. Clientii cauta solutii la intrebarile lor cotidiene si daca poti oferi imediat aceasta solutie, atunci faci vanzarea. La fel de importanta este experinta clientului. Daca nu ai fost cel mai convingator, atunci esti imediat penalizat si esecul tau poate deveni imediat viral datorita retelelor de socializare.

 

  1. Cel face pe un om un bun manager?

 

Consider ca un bun manager este acela care face lucrurile sa se schimbe spre bine. Un fel de Just do It. Aceasta include responsabilitate pentru bugete, planificare, dirijare si pentru asigurarea rezultatatului. Un manager competent lucreaza in echipa dar nu doar dirijeaza oameni ci îi inspiră, îi motivează, îi energizează. Unul petru toti si toti pentru unul.

 

  1. Daca ai la angajare doi candidati egali, cum decizi pe care il angajezi?

 

In toti acesti ani mi s-au intamplat frecvent situatii cand unii candidati acumulau credite similare si era necesar sa cantaresc foarte bine ultima decizie. Pe langa criteriile de baza precum buna pregatire, experienta larga, comunicarea si recomandarile fostilor sefi, ma bazez pe impresia care mi-o creeaza persoana in discutia tete-a-tete.

 

  1. Cea mai mare provocare pentru tine ca lider?

Atat ca leader cat si ca om in general, sunt provocat de « Zona de comfort ». Este foarte sensibila starea cand totul aparent este bine si crezi ca nu mai ai ce face. In acel moment lipseste acel « drive » de a produce schimbari si de a incuraja oamenii sa te urmeze. Esentialul este sa recunosti la timp starea de pauza si sa nu admiti sa dureze mult timp. Momentul de fresh-air este oricand binevenit.  

 

  1. Ce resurse ai recomanda pentru cineva care vrea sa devina un sales leader / manager ?

 

Cea mai apropiata resursa este Dorinta proprie. Datorita ei se vor gasi toate informatiile si experientele necesare. Asa o carte precum Blue Ocean Strateg de W. Chan Kimy poate inspira. Nu este despre vanzari ci te invata sa nu te epuizezi atunci cand concurenta este acebra, ci sa cauti sa creezi diferentiatori sau cum se mai numesc « oceane albastre » neatinse de concurenţă, unde poţi creşte rapid şi profitabil.

 

 

  1. Ce faci tu ca sa te dezvolti ca leader?

Incep prin a fi autocritic pentru a intelege ce trebuie de imbunatatit in stilul propriu de leaderhisp. Aplicarea principiului «  listening and response » si analizarea propriei atitudini reprezintă o necesitate, nu o opţiune. Iar acest proces trebuie exersat în fiecare zi.

 

  1. Un sfat pentru cineva aflat pentru prima data intr-o pozitie de leadership / management?

 

1.Nu lua decizii pripite dar si nu te gandi prea mult, fii curajos. 2.  Asculta apoi actioneaza. 3. Delegheaza si accepta riscul impreuna cu echipa. 4. Sarbatoriti impreuna cu echipa succesul si esecul. 5. Aplica formula- “just do it”

 

  1. Care este partea care iti place cand vine vorba de condus oameni?

 

Imi place nespus momentul cand reusesc sa inspir colegii la rezultate si impreuna sa reusim.  Imi place sa fiu parte a unei echipe mari si profesioniste care a realizat multe proiecte unicale atat in Republica Moldova cat si in afara ei.

 

  1. Care este viziunea ta despre training? Sales training?

Trainingul este un proces contiuu. Eu cred in dezvoltarea profesionala cu pasi mici dar cu viziuni despre unde dorim sa ajungem. Educarea si antrenarea angajatilor in programe “long-life learning” trebuie sa fie asigurata de orice leader. Reusim sa o facem prin traininguri profesionale, dar si prin recomandari de a studia individual din diverse surse. Toti vrem sa fim cei mai buni si sa ajungem in cel mai scurt timp in top. In acelasi timp multi vor sa ajunga sus fara pic de munca. Acestia sigur nu reusesc.

  1. Cum arata o zi obisnuita de lucru din viata ta?

 

O zi obisnuita este formata din pregatiri pentru sedinte, sedinte,sedinte…. intalniri cu clientii, cafea si e-mailuri. Dar eu prefer zilele neobisnuite, atunci cand calatoresc. Prefer sa merg prin tara sa vizitez clientii. Este fantastic sa descoperi oameni noi, afaceri noi, istorii noi de scucces.

 

  1. Iti aduci aminte prima vanzare?

 

Cariera mea de vanzator a inceput in primul an de facultate. Am lucrat ca vanzator in strada, apoi am deschis o mica afacere de comercializare a pop cornului…Pana acuma am un respect deosebit fata de acesti vanzatori, caci au o munca grea dar captivanta.

 

  1. O carte pe care ai fi vrut tu sa o scrii?

Este o idee buna, inca nu mi-am propus acest lucru. Daca totusi ma voi apuca vreodata sa o fac, atunci ar fi o carte de povesti pentru copii -J)

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top