Training de vanzari

Cum sa ai grija de clientii tai?

Obiectivul principal in vanzari este sa vinzi cat mai mult si s a primesti comisionul cuvenit. Ce am invatat eu din experinta de peste 8 ani in resurse umane si management organizational este ca trebuie sa-ti mentii in primul rand clientii vechi si apoi sa-ti extinzi aria.

Iata 5 lucruri care te poat ajuta sa-ti mentii clientii:

  1. Ai vandut unui client nou si esti incantat de rezultat? Nu te opri aici. Chiar daca vinzi servicii sau produse de care este nevoie odata in an sau in viata, nu uita sa-ti suni clientul dupa cateva luni sa-l intrebi despre produsul/serviciul pe care I l-ai vandut. Ramai in contact chiar daca stii ca nu mai are cum sa cumpere de la tine, el poate sa te recomande mai departe.
  2. Suntem obisnuiti sa ne uitam la data scadenta a facturilor si sa “strigam” dupa bani cand termenul de plata a expirat, insa am invatat ca este important sa-mi suni clientii dupa ce au facut plata ca sa-I informez ca am primit banii si sa le multumesc. Acest aspect m-a ajutat cu un client care desi era multumit de serviciile oferite, aducea mereu variante in contradictoriu si ne era greu sa comunicam cu el, mai mult, cand stiam ca trebuie sa-l sun ma inarmam cu calmitate ca era genul de client la care sigur i-ai fi spus “vreo doua”. Intr-o zi cand am vazut ca a achita (era si foarte corect), l-am sunat sa-I spun ca am primit banii si sa-I multumim. Desi a inceput ca de obicei conversatia : “Spune repede ca nu am timp…”, cand i-am spus ca nu-l retin si ca l-am sunat informativ ca am primit banii si ca-I multumim pentru plata, a inceput sa rada si sa spuna ca este un om “parolist”, “c-am greu va prindeti”, nu putea sa nu comenteze ca era in firea lui, insa l-am simtit incantat si relatia noastra s-a imbunatatit.
  3. Nu este nevoie sa sari cu discounturi ca sa-ti fidelizezi clientii. Un discount facut fara sa fie cerut sau negociat este un semn de slabiciune si arata nevoia de a vinde cu orice pret. Dupa ce clientul a cumparat de la tine, la ceva timp, poti sa-l suni sa-I prezinti ca ai niste oferte, daca intr-adevar le ai. Daca a fost multumit de relatia voastra si de raportul calitate pret, chiar daca el nu va avea nevoie, sigur te va recomanda.
  4. Cere oferte la concurenta ta din piata pentru a sti cum te raportezi la clientii tai, dar pentru asta este nevoie sa cunosti bine concurenta. Odata ce ai informatii despre concurenta principala, poti fideliza clientii tai astfel incat sa nu-si permiata sa schimbe furnizorul.
  5. Viziteaza-ti clientii fara niciun motiv. Daca esti in piata pe langa un client de al tau, suna-l sa va vedeti 10 minute la o cafea. Ai grija sa nu te intinzi prea mult la vorba, timpul tau este pretios dar al lor este si mai pretios, intreaba-I cateva lucruri importante despre activitatea lor si vezi ce nevoi apar pe piata ca sa stii cum te dezvolti. Afland mai multe nevoi ale lor neacoperite in zona ta de desfasurare, poti sa-ti scoti alte servicii/produse pe care sa le prezinti mai tarziu.

Cu drag,

Gabriela Stemate

HR Specialist, Coach & Trainer

Alte subiecte de interes pe f: Life and Business Support

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Vezi sectiunea noastra de > Articole gratuite
To Top